מלכה לייפר, מנהלת בית הספר החרדי, נידונה ל-15 שנות מאסר

מלכה לייפר, המנהלת לשעבר של בית הספר לבנות 'עדת ישראל' במלבורן, הורשעה בביצוע עבירות חמורות בשתי אחיות שלמדו בבית הספר שניהלה • זוכתה מהאישומים בנוגע לאחות שלישית • בית המשפט ינכה מהעונש את חמש השנים וחצי בהן ישבה במאסר באוסטרליה ובישראל
חרדים 10
ז' אלול התשפ"ג / 24.08.2023 08:32

בית המשפט באוסטרליה גזר הלילה (חמישי) 15 שנות מאסר על המנהלת לשעבר של בית הספר לבנות ‘עדת ישראל’ במלבורן, לאחר שהורשעה בביצוע מעשים חמורים ותקיפה של שתי תלמידות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בית המשפט באוסטרליה ינכה מעונש המאסר את חמש וחצי השנים  בהן ישבה לייפר במאסר באוסטרליה ובישראל, טרם מתן גזר הדין.

דסי ארליך, אחת מהאחיות שנפגעו מלייפר והובילה לפתיחת הפרשה – אמרה לאחר גזר הדין: “אנחנו פה היום כי לא ויתרנו, זה היה טראומתי. הראנו שהקול של הנפגעות לא יכול להיות מושתק. היום אנחנו סוגרות את הפרק הזה בחיים שלנו ומתחילות פרק חדש להחלמה”.

אחותה אלי הוסיפה: “גזר דין של 15 שנות מאסר מכיר בכאב ובסבל שלייפר גרמה לכל אחת מאיתנו במשך שנים”.

ממרכז הסיוע ‘מגן’, שליווה את נפגעותיה של מלכה לייפר, נמסר בתגובה לחרדים 10: ״הצדק ניצח. כל זאת בזכות מאבקן העיקש של ניקול, אלי ודסי. כל הטריקים והמיליונים ששפכה עליה הקהילה, במטרה שתחמוק מן הדין לא עזרו וגם ההתערבות של השר לשעבר לא עזרה. מלכה לייפר לא הצליחה לברוח מלקחת אחריות על מעשיה. ידע כל עבריין כי סוף הצדק לצאת לאור. לא תשתוק!”

נגד מלכה לייפר, שנמלטה לישראל והוסגרה לאוסטרליה בתום הליך ממושך, הוגשו 27 אישומים – מתוכם הורשעה ב-18 וזוכתה מתשעה.

האישומים התייחסו לעבירות שמיוחסות לה בין השנים 2007-2003.

במקרה של התלמידה ניקול מאייר, שטענה גם היא לפגיעה מצד לייפר – בית המשפט לא מצא אותה אשמה.

בחודש ספטמבר 2021, קבע בית המשפט באוסטרליה שיש די ראיות להעמיד לדין את לייפר על 70 סעיפים של תקיפה נגד שלוש מתלמידותיה. לייפר עצמה כפרה באישומים.

התובעים השמיטו ארבעה אישומים, לאחר שהתברר כי אותן עבירות שביצעה לכאורה – נעשו בישראל, ולבית המשפט במדינת ויקטוריה אין סמכות לדון בהן.

בחודש ינואר של אותה השנה, הוסגרה לייפר לרשויות באוסטרליה לאחר הליך משפטי שנמשך כשבע שנים.

לייפר ערערה על פסיקת בית המשפט המחוזי בישראל, שהתקבלה בעקבות עתירה מ-2015, אך ערעורה לא התקבל. בשנת 2016 הופסקו ההליכים נגד לייפר לאחר שנקבע שהיא אינה כשירה לעמוד לדין.

בשנת 2018 ביקשה הפרקליטות לחדש את ההליכים נגדה, בעקבות חומרי חקירה וחוות דעת שהצביעו על כך כי היא כן כשירה לעמוד לדין.

במסגרת הפרשה, שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן הורשע בכך שפעל לסייע ללייפר בהליכיה המשפטיים. לפי כתב האישום המקורי, הוא פעל באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה, ולגרום לכך שיחזור בו מעמדתו וישנה את חוות הדעת שמסר באשר למצבה הנפשי של לייפר – כך שייקבע שאיננה בת הסגרה. ליצמן חתם על הסדר טיעון, במסגרתו נקנס באופן סמלי ופרש מהחיים הפוליטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות