בגלל תקיפת קצין מג”ב: יוגש כתב אישום נגד ח”כ עופר כסיף מחד”ש

כתב האישום נגד כסיף יוגש בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, לאחר שלא אישר לו להיכנס להפגנה עם רכבו • עורך דינו: מקווה שנוכל להבהיר בבית המשפט עד כמה הדברים שונים בתכלית מכפי שהם מוצגים בכתב האישום
חיים טוויל
ה' אלול התשפ"ג / 22.08.2023 08:46

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תגיש כתב אישום נגד ח”כ עופר כסיף ממפלגת חד”ש, בגין תקיפה של שוטר בהפגנה באזור הר חברון.

לפי דיווח  של אבישי גרינצייג ב’הבוקר הזה’ ברשת ב, החלטת היועמ”שית הגיעה לאחר שכסיף זומן לשימוע אך טענותיו נדחו – ובכך היא צפויה לאמץ את עמדת להב 433 וגורמים משפטיים בכירים, בהם פרקליט המדינה עמית איסמן.

אירוע התקיפה תועד והופץ ברשתות החברתיות. בגין כך מיהר מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי לבקש מהיועצת המשפטית לממשלה להורות על פתיחה בחקירה נגד כסיף.

כסיף הכחיש בתוקף כי תקף את השוטר, ולטענתו מדובר בתעתוע של זווית הצילום. טענה זו נדחתה, ובידי מערכת אכיפת החוק קיים תיעוד נוסף של התקרית.

הסעיף בגינו יוגש כתב האישום נגד כסיף הוא תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

החשדות נוגעים להתנהלותו של כסיף בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 באזור דרום הר חברון, במחאה על גזירת פסק דין לפינוי כפרים באזור.

במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים אשר הורו על הגבלת תנועת אוטובוסים והכריזו על מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור. למרות זאת, התקיימה הפגנה במקום, במהלכה הודיע קצין משמר הגבול לכסיף כי אין באפשרותו להיכנס עם רכבו לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי.

למרות זאת, ביקש חבר הכנסת להיכנס עם רכבו למתחם ההפגנה, ובינו לבין השוטרים התפתח ויכוח שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו.

בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של הרכב וצעק עליו.

על פי החשד, ח”כ כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר. לפני כשנה כסיף נחקר בלהב 433 במשך כחמש שעות על האירוע.

עורך דינו של כסיף, דניאל חקלאי, אמר בתגובה: “אנו מתבשרים שהטענות שלנו במסגרת השימוע אצל היועמ”שית נידחו. אנו מכבדים את ההחלטה על אף שאנו חולקים עליה. אני מקווה שנוכל להבהיר בבית המשפט עד כמה הדברים שונים בתכלית מכפי שהם מוצגים בכתב האישום. אני עדיין מקווה שבית המשפט יזכה את ח”כ כסיף”.

מארגון בצלמו שהגיש את התלונה נמסר: “אנחנו מברכים על ההחלטה הנכונה והצודקת ערכית מוסרית וחוקית. יחד עם זאת, עברה למעלה משנה מאז התיעוד הברור שאיננו משתמע לשני פנים וחרף זאת הוא לא הועמד מיידית לדין, אלא התיק נמרח למעלה משנה.

“מדובר במחדל ברור של היועמ”ש שבחרה לא לעשות ורק בעקבות תלונות חוזרות ונשנות שלנו לנתבמ היא סוף סוף קיבלה את ההחלטה .

“נמשיך ונעקוב שהמשפט יתקיים בהקדם ולא ימרח עוד שנים רבות ונתעקש שימוצה הדין עם כסיף והוא ילך לכלא. בנוסף אנחנו דורשים מוועדת האתיקה להעמידו מיידית בפני הוועדה ולהרחיקו מהכנסת למשך חצי שנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות