ראש הישיבה הבהיר לבני גנץ: “על בני הישיבות לא נוכל להתפשר”

יו"ר המחנה הממלכתי הגיע לביקור בבית ראש הישיבה, הגרמ"צ ברגמן, זקן חברי המועצת של 'דגל' - ובישיבת הרשב"י • ראש הישיבה לגנץ: "אנחנו לא יכולים להתפשר על התורה, כי אנו לא בעלים על התורה שאנו יכולים להתפשר על כך" • גנץ: "ללימוד התורה חשיבות עצומה בשימור היהדות"
חרדים 10
ג' אלול התשפ"ג / 20.08.2023 12:40

יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ הגיע היום (ראשון), עם תחילת זמן אלול, לבני ברק לביקור בבית ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, ממנהיגי וזקני חברי מועצת גדולי התורה של ‘דגל התורה’, בביתו ברחוב האדמו”ר מגור.

בתחילת השיחה סיפר ראש הישיבה כי הוא כבר דור שישי בארץ, עוד לפני הערבים, כך שלאף אחד לא יכול להיות טענות על כך שהוא נמצא בארץ ישראל.

בהמשך אמר גנץ לראש הישיבה שהוא לא מבקש להתפשר על חוק הגיוס, כי אם להגיע להסכמות.

ראש הישיבה הגיב: “אנחנו לא יכולים להתפשר על התורה, כי אנחנו לא בעלים על התורה שאנו יכולים להתפשר על כך”.

ראש הישיבה סיפר לו שבעת שהיו מספרים לחמיו מרן הרב שך זצ”ל על חייל שנהרג היה מוריד דמעות בכאב לב. עוד ציין ראש הישיבה, כי התורה מלווה אותנו בכל הגלויות בלי קרקע ובלי נשק – ורק התורה היא זו ששמרה עלינו.

כשבני גנץ הזכיר את תחילת שנת הלימודים ראש הישיבה נאנח וסיפר כי חמיו הרב שך לא היה אוכל בראשון לספטמבר, והיה אומר: איך אפשר לאכול בשעה שמיליון ילדים הולכים ללימודים ואינם יודעים לקרוא קריאת שמע?

בהמשך הביקור דיבר ח”כ בני גנץ על הצורך באחדות העם ולהגיע להסכמות.

גנץ התקבל, כאמור, בכבוד בבבית הגרמ”צ ברגמן ובהמשך ביקר בישיבת רשב”י של הגרמ”צ, שם התפעל ממאות האברכים ששוקדים על תלמודם.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר על הביקור: ״שמחתי לפגוש היום את תלמידי ישיבת הרשב”י בבני ברק ולהיפגש עם כבוד הרב מאיר צבי ברגמן ממנהיגי הציבור החרדי, עם החזרה ל’זמן אלול’.

“ללימוד התורה חשיבות עצומה בשימורה של היהדות לאורך אלפי שנים, לצד זאת, עלינו להמשיך ולהאבק ולשמור גם על ביטחונה ואחדותה של ישראל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות