גפני מאיים: אם היועמ”שית תפסול פיילוט ההפרדה – נקדם בחקיקה

גפני כבר הגיש הצעת חוק בכנסת הנוכחית להפרדה במעיינות - ונמנע מלקדם אותה כי ידע שהשרה סילמן יוזמת פיילוט בסוגיה • כעת הוא מאיים בשיחות סגורות לעשות זאת אם היועמ"שית תפסול את המתווה השרה
חרדים 10
כ"ג אב התשפ"ג / 10.08.2023 09:57

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, מאיים בשיחות סגורות כי אם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה תפסול את הפיילוט לרחצה בהפרדה מגדרית במעיינות – הוא יקדם את ההפרדה באמצעות חקיקה. כך דווח הבוקר (חמישי) ב’ישראל היום’.

גפני צוטט: “אנחנו מנסים ללכת בהסכמה, זה מעבר לשעות הפעילות ולא פוגע באף ציבור, וזה רק פיילוט לחודש. אם היועמ”שית תפסול את זה, היא תאלץ אותנו לקדם חקיקה”.

בתחילת החורף הגיש גפני הצעת חוק להפרדה במעיינות הטבע, בה ביקש לקבוע כי רשות הטבע והגנים תקבע זמני רחצה בהפרדה מגדרית בשמורות ובאתרי הטבע, שלא יפחתו מ־15 אחוז מכלל שעות הפעילות של כל אתר.

לפי הדיווח, גפני לא קידם את הצעת החוק עד עכשיו, כי ידע שהשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מקדמת את הפיילוט.

אתמול סילמן שיגרה מכתב ליועמ”שית, שבו מתחה ביקורת על שהיא מעכבת את תחילת הפיילוט ועדיין לא מעניקה אישור משפטי למרות לחץ הזמנים, שכן זמני ההפרדה מיועדים לחודש אוגוסט ולתקופת “בין הזמנים”.

“למרות דוחק הזמנים לקיים את הפיילוט ב’בין הזמנים’, אני מבינה שאינך מוצאת זמן לדון בפיילוט. העיכוב שלך פוגע בשירות לציבור הדתי ולציבור הערבי”, כתבה סילמן.

הפיילוט מיועד לפעול בשני אתרים בלבד: עינות צוקים ועין חניה.

שעות ההפרדה המגדרית יהיו מעבר לשעות הפעילות הרגילות של האתר, וזמני הרחצה לציבור הכללי יישארו כפי שהיו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות