מתקפת סייבר משתקת את בית חולים ‘מעיני הישועה’

המרכז הרפואי בבני ברק נאלץ להפנות מטופלים לבתי חולים אחרים באיזור • במד"א קיבלו הנחייה שלא לפנות חולים אל 'מעיני הישועה' • "עדיין בשלב בקרת נזקים, כרגע כל העבודה ידנית" • האירוע מלווה על ידי משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי • נשלחה דרישה לתשלום כופר
תמי גיל
כ"א אב התשפ"ג / 08.08.2023 09:10

המרכז הרפואי מעיני הישועה שבבני ברק תחת מתקפת סייבר – מאז שעות הלילה (שלישי), המרכז הרפואי נאלץ להפנות מטופלים – לבתי חולים אחרים, מכיוון שכל המערכות הטכנולוגיות לא עובדות.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

בתי חולים בפתח תקווה ובתל אביב התבקשו לקבל אליהם את מטופליו.

במד״א קיבלו הנחיה שלא לפנות חולים למרכז הרפואי עד להודעה חדשה, אלא לפנות לכל בתי החולים האחרים באזור. לאמבולנסים שבכל זאת הגיעו נאמר: “לא מקבלים חולים”.

“המרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ מעדכן על אירוע סייבר מסוג כופרה, שפגע במערכות המחשוב המינהלתיות של בית החולים”, הודיעו. “נכון לעכשיו, מדובר במערכות מינהלתיות בלבד וללא כל פגיעה בטיפול הרפואי ובמאושפזי המרכז”.

נשלחה דרישה לתשלום כופר.

משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו במהלך הלילה על  מתקפת הסייבר בבית החולים מעייני הישועה שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות.

על פי הידוע כרגע, המכשור הרפואי לא נפגע. צוותי בית החולים ממשיכים להעניק טיפול לחולים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים בבית החולים, ומסייעים לטפל באירוע בשיתוף צוותי בית החולים.

“האירוע מלווה על ידי משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי ונמצא בטיפול של טובי המומחים בתחום”, נאמר בהודעת בית החולים.

בהודעה שהועברה לעובדים נכתב שהמרכז הרפואי “עדיין בשלב בקרת נזקים ובדיקת משמעויות. כרגע כל העבודה ידנית”.

משרד הבריאות עדכן, כי “בשלב זה ובתיאום עם משרד הבריאות התקבלה החלטה לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות בבית החולים. חולים הזקוקים להגיע למלר״ד מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים. בשלב זה, לא מפונים חולים לבתי חולים אחרים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות