סייר ביטחון של העירייה נרצח בפיגוע ירי בתל אביב; המחבל חוסל

חן אמיר הי"ד, סייר ביטחון עירוני בן 42, נרצח אחר הצהריים בפיגוע ירי ברחוב מונטיפיורי • הותיר אחריו את אשתו ורד ושלוש בנות • הפיגוע התרחש כאשר שני סיירים עצרו את המחבל שעורר חשד - אך הוא הספיק לירות בראשו של חן • הסייר השני פגע במחבל, תושב ג'נין, וחיסל אותו
חיים טוויל
י"ט אב התשפ"ג / 05.08.2023 21:35

חן אמיר הי”ד, פקח באגף סיירת לביטחון לאומי בעיריית תל אביב (סל”ע), נרצח בפיגוע ירי אחר הצהרים (שבת) בפיגוע ירי שהתרחש ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. המחבל נורה וחוסל.

חן הי”ד השאיר אחריו את אשתו ורד ואת שלוש בנותיו.

המרכז הרפואי איכילוב תל אביב “מודיע בצער רב על מותו של חן אמיר, סייר עיריית תל אביב – יפו. חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים”.

הפיגוע התרחש לאחר ששני סיירי ביטחון עירוני שחלפו במקום פנו אל מחבל שעורר את חשדם. בתגובה, הוא שלף אקדח והחל לירות לעבר ראשו של אחד מהם.

הסייר השני פתח לעברו באש והצליח לחסל אותו.

המחבל הוא כאמל אבו בכר, בן 22, תושב רמאנה שליד ג’נין. כעבור כשעתיים מרגע נטרולו, הוא מת מפצעיו.  מכתב בו הודיע על כוונתו להיות שהיד אותר על גופו.

במשטרה עדיין לא יודעים בוודאות מה היה היעד של המחבל. אחת האפשרויות שנבדקות היא שהמחבל, שוהה בלתי חוקי, התכוון להגיע לקפלן ושם לבצע את הפיגוע. במשטרה חוקרים אם היה לו סייען.

לפי השב”כ, המחבל אבו בכר היה מבוקש בג’נין במשך חצי השנה האחרונה, והוא מזוהה עם ג’יהאד אסלאמי.

צילום: זקא ת”א

צוותי מד”א שהגיעו לזירה פינו לבית החולים איכילוב בעיר את הפצוע תוך ביצוע פעולות החייאה. “ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו”, סיפרו חובשי מד”א שי בכר ושמעון פנחס. “העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש”.

מתנדב זק”א ת״א ארז מדמון: “עם צאת השבת הוזעקתי על ידי מוקד זק״א לאירוע ירי בתל אביב, בסיוע מתנדבים נוספים אנו מטפלים בממצאים הרבים שנשארו בזירה, ומסייעים לכוחות המז״פ שפועלים במקום”.

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי שהגיע לזירה שיבח את פעולת הפקחים.

“אין ספק שהפעולה המהירה והמקצועית הצילה חיים”, אמר. “מרחק מטרים ספורים מאיתנו ניתן לראות את בתי הקפה הומי האדם ולהבין את גודל האסון שנמנע, זה בזכות העירנות והחתירה למגע”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “בשם כל אזרחי ישראל, שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של חן אמיר ז”ל, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן, בן 42, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, מנע בגופו פיגוע גדול והציל חיים רבים. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות