טרגדיה: איש החסד שהקדיש חייו לאלמנות ויתומים נפטר בגיל 48

הרה"ח הרב יצחק חיים מרטון ז"ל, מחשובי חסידי חב'"ד בביתר עילית, יו"ר אגף 'חסד מנחם מענדל' בארגון 'כולל חב"ד', נפטר בבית רפואה בניו יורק לאחר מחלה קשה • היה בעל מנגן שחיבר עשרות שירים למחנות הקיץ 'גן ישראל' • הותיר אחריו 9 ילדים
יוסף גרינבוים
י"ב אב התשפ"ג / 29.07.2023 23:18

ברוך דיין האמת: בניו יורק נפטר בשבת, בגיל 48,  איש החסד ובעל המנגן, הרה”ח הרב יצחק חיים מרטון ז”ל, יו”ר אגף ‘חסד מנחם מענדל’ בארגון ‘כולל חב”ד’ בארץ הקודש, לאחר מחלה קשה.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

המנוח ז”ל, אברך חסידי ונמרץ, הקדיש את חייו לפעילות מרגשת וייחודית, עבור יתומים ואלמנות, במסגרת ארגון ‘כולל חב”ד’.

לילות כימים, הקדיש עבור פעילות זו, שנגעה בלבבותיהם של המוני משפחות, מכל קצוות הקשת ומכל רחבי הארץ. הוא ליווה מקרוב את הפעילות החינוכית העשירה עם היתומים והיה אוזן קשבת לאלמנות בבקשותיהם הרבות.

במשך שנים ניהל במסירות רבה את אגף ‘חסד מנחם מענדל’, והיה גורם מרכזי בקשר עם משפחות האלמנות והיתומים. עם זאת, נחבא אל הכלים היה ותמיד ברח מאור הזרקורים. בכל פעם שהצליח להקל על משפחות האלמנות והיתומים, אורו עיניו וליבו שמח בכך באופן יוצא דופן.

נהג להנחות אירועי שמחה עבור האלמנות והיתומים, במעגל השנה, אירועים שהיו עבור קהל היעד כחמצן לנשימה, מים קרים על נפש עייפה.

נולד בשנת תשל”ו לאביו בעל המנגן הרה”ח רבי יוסף יהודה מרטון ז”ל. בבחרותו למד בישיבות תומכי תמימים בישראל, ובשנת תשנ”ו למד  בשנת ‘הקבוצה’ בישיבת תומכי תמימים במרכז  חב”ד העולמי-770.

לאחר נישואיו עם רעייתו רחל לבית ויגלר, התיישב בעיר ביתר עלית, שם נמנה על חשובי חסידי חב”ד בעיר.

מכריו הרבים קיבלו את הידיעה על פטירתו בעצב רב. היה אהוב על הבריות, איש של שלום ואמת, מקושר לרבו האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל בלב ובנפש, וגידל משפחה חסידית לתפארת.

איש של מעשים היה, אולם יחד עם זאת כך אמן של מילים. משורר חסידי נפלא שריגש המונים בשיריו הייחודיים. לאורך השנים חיבר המנוח ז”ל, שניחן ברגש חסידי חם, עשרות שירים למחנות הקיץ ‘גן ישראל’ – שירים שהפכו לפס הקול החסידי של ילדי חב”ד בשנים האחרונות.

בכישרונו הנדיר, נהג לפרגן לאחרים, להוקיר טובה, וליבו היה רחב כאולם במנהגו זה.

באחרונה התמודד עם מחלה נוראה שהתגלה בגופו. באומץ ובנחישות נאבק במחלה, וגם כשהיה חלש פיזית, המשיך לפעול עבור האלמנות והיתומים, במסירות בלתי נתפסת.

ב’כולל חב”ד’ כאבו במיוחד את הבשורה הכאובה.

“הרב מרטון היה בשר מבשרנו והכאב גדול”, אומרים ב’כולל’, “אין לתאר את מסירותו יוצאת הדופן למען האלמנות והיתומים. הוא לא עשה זאת כ’עבודה’ גרידא, אלא ממש היה בתוך העניין, והרגיש שזה נוגע לו בנפש. גדולה האבידה ואין לה תמורה. אנו המומים ומזועזעים”.

הותיר אחריו את רעייתו תבדל לחיים, ותשעה ילדים – שמונה בנים ובת – שרק אחד מהם זכה להוביל לחופה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות