לא בטוח שכדאי לכם להיות בביתר עלית בראש השנה

בשבת האחרונה פונו בביתר עלית 12 חולים ויולדות, בהם שני חולים הסובלים מבעיה בלב, לאחר שנאלצו להמתין למעלה מחצי שעה - עד להגעת אמבולנס • הסיבה: העירייה קבעה כי תקן נהג האמבולנס הנוכרי יקוצץ • כך נותרה העיר החרדית ללא אמבולנס פעיל בשבתות וחגים • מד"א: "מקווים שבימים הקרובים ימצא פתרון הולם לבעיה"
כ"ז אלול התשע"ד / 22.09.2014 00:47

במסגרת משחקי הכוח בין עיריית ביתר עלית וארגון מד”א, התושבים הם – כמו תמיד – אלו שמשלמים את המחיר.

כדי להבין במה דברים אמורים, צריך לחזור תשע שנים לאחור.

לבקשת רבני העיר החרדית שבהרי יהודה, החליט ראש העיר דאז, יצחק פינדרוס, להקצות תקן של נהג אמבולנס נוכרי לשבתות וחגים. עלות התקן כ-1000 ש”ח לשבת. כלומר, כ-4000 ש”ח לחודש.

במסגרת הקשיים הכלכליים בהם נתונה העירייה – קרוב ל-70 מיליון שקל חוב – מונה ‘חשב מלווה’. האיש, שלא מתכוון להביא כסף מהבית, החליט שנגמרו החגיגות ודבר ראשון החל לסגור ברזים. החגיגה של ראש עיר וגזבר שכל היום חתמו על צ’קים – הסתיימה. הלה קבע, עם תחילת עבודתו, כי על העירייה לקצץ סכום מסוים מתוך התקציב השוטף.

וכך, בהחלטה שיש בעיר מי שמגדירים אותה תמוהה למדי, קבעה העירייה כי תקן נהג האמבולנס הנוכרי יקוצץ. כך נותרה העיר ללא אמבולנס פעיל בשבתות וחגים.

התוצאה המיידית: במהלך השבת האחרונה פונו בביתר עלית 12 חולים ויולדות, בהם שני חולים הסובלים מבעיה בלב, לאחר שנאלצו להמתין למעלה מחצי שעה, עד להגעת אמבולנס מירושלים.

שמשון גרוסברגר, יו”ר הצלה ביתר, אומר בשיחה עם חרדים10 כי בלתי אפשרי להכריח את המתנדבים של הארגון לאייש את התחנה 24 שעות רצופות, ובמצב שנוצר – בו ישנן בעיר המתפתחת כ-16 קריאות ביום, בלתי אפשרי להסתדר עם הזעקת אמבולנסים מתחנות באיזור.

“בעבר היו הקריאות מועטות, והספיק מתנדב אחד בכדי לאייש את האמבולנס לכל אורך השבת. כיום צריכים שלושה מתנדבים במשמרות מלאות”, מסביר גרוסברגר.

חבר האופוזיציה אורי הולצמן שיגר בקשת התרמה אל תושבי העיר. “נבקש בכל בית אב לא פחות מתרומת סכום 3 ש”ח לשבוע”, כתב הולצמן.

מנכ”ל העירייה יהודה שפיצר, איך העירייה מתכוונת להתמודד עם הבעיה?

“מאיפה אתה? חרדים10? מה זה?”

אתר אינטרנט.

“אני לא מתעסק עם אינטרנט”.

פנינו אל דובר מד”א, זכי הלר, והציגנו בפניו את השאלות הבאות:

בשאלת הפעלת צוות מד”א בשבתות ובחגים בעיר ביתר עילית – במצב הנתון בו הפסיקה העירייה לממן נהג גוי.

1. באם ישנו פיתרון – מהו?
2. באם טרם הגיעו הצדדים לפיתרון:
א. מדוע?
ב. מיהו האשם בכך, האם מד”א רואה בעירייה אשמה במצב.
ג. מדוע לא תדאג מד”א מלכתחילה לנהג גוי בשבת, מתוך צוות העובדים הרגיל של החברה.

תגובת מד”א: “גם בסוף השבוע האחרון, קיבלו תושבי בית”ר עילית שירות רפואי מלא על ידי כוננים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מהישובים הסמוכים.

“בתחנת ההזנקה המדוברת בעיר, מד”א מספקת שירותי חירום והצלה 24 שעות במשך 6 ימים בשבוע. ביום שישי החל מהשעה 15:00 ועד יום ראשון בשעה 7:00 בבוקר, העירייה אחראית על מינויו של נהג אמבולנס נוכרי (גוי של שבת). בתקופה האחרונה, עקב קשיים כלכלים הפסיקה העירייה לספק שירות זה.

“במד”א עומדים בקשר רציף מול העירייה ומקווים כי בימים הקרובים ימצא פתרון הולם לבעיה”.

כאמור, בינתיים אין באופק פתרון הנראה לעין.

אם אתם תושבי ביתר בעלי משפחות עם ילדים, נשים בהיריון מתקדם, או סתם היפוכונדרים – יש מי שימליצו לכם למצוא מקום אחר לחגוג בו את שלושת הימים של ראש השנה ושבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ??????????????????????????????
    22/09/2014 07:46
    אליהו
  1. אם ליהודי אסור להציל יהודי(כלומר להיות נהג אמבולנס )זה אומר שיש שתי תורות בישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!