יעקב הלפרין זעם על המגיש אחרי שנאלץ ללכת 4 ק”מ ברגל עם מזוודה

יעקב הלפרין, מבעלי רשת אופטיקה הלפרין, יצא בחריפות נגד שביתות הענק שמוביל פורום עסקים: "מה הקשר שהעסקים סגורים? זה הפנינג? אני מעסיק 1,000 משפחות ומפרנס אותן וצריך לתת להן דין וחשבון. יש פה מניעים לא נקיים" • "אתם פותחים וסוגרים את איילון כמו ריצ'רץ'"
חרדים 10
ו' אב התשפ"ג / 24.07.2023 11:05

השביתה של 150 חברות במגזר העסקי: ינון מגל וחיים לוינסון דנו ברדיו 103fm עם איש העסקים יעקב הלפרין, מבעלי רשת אופטיקה הלפרין, המתנגד נחרצות לשביתת הענק שהוביל פורום עסקים, במסגרתו כל מרכזי הקניות נסגרים באופן שרירותי.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

“אני רוצה להזכיר לכולנו שבעוד שלושה ימים זה היום העצוב ביותר לעם ישראל – חורבן הבית”, אמר הלפרין בפתח השיחה. “אסור לנו לרגע, אמנם זה נשמע קצת פתטי, אבל זה חורבן הבית שכל עם ישראל מתאבלים, אנחנו נמצאים שוב על סף חורבן. אני באמת לא מבין את זה, אני מבין שיש עם שהוא חולק את דעתו חצי ככה חצי ככה, חלק רוצים חלק לא רוצים, אבל כל ההתעסקות הזו שכל עם ישראל נמצא שישה חודשים, במקום בלייצר, לבנות, להתפתח ולהתקדם, אנחנו רק דשים בתוך ביצה אחת גדולה של מחלוקת, שנאה, אגו, כסף”.

הוא טען: “יש פה מניעים לא נקיים, יש פה מחלוקות שישאירו את זה לפוליטיקאים, אנחנו לא יכולים לקחת את עם ישראל שבוי”.

בתגובה לאמירותיו תקף לוינסון ותהה על מה הדרמה – מה שהוביל את הלפרין להשיב אש: “סליחה? מה הדרמה? הדרמה מאוד פשוטה – יש עשרות אלפי משפחות שמתפרנסות. לוקחים את עם ישראל שבוי בגלל אג’נדה של יישהו מסוים. אתם כופים את דעתכם עלינו, אתם מכתיבים לנו. שים את הכסף, שהוא דבר גס, בצד.

“אתה וחבריך לוקחים אותנו שבי, אתם לוקחים אותנו כמו עדר לאן שאתם רוצים”, זעם הלפרין, “אתם פותחים וסוגרים את איילון כמו ריץ’ רץ, אתם מדליקים מדורות ומררים לנו את החיים. אין לי בעיה שתפגינו, שתהיו נגד הרפורמה. אני לא אתן, שאני חי פה במדינה, תורם למדינה, עשיתי צבא, משלם מיסים, שאחרים יגידו לי בבוקר ‘אתה לא פותח, אתה כן תפתח’. זה החיים שלי, אם לא אתעסק בעסקים אעשה דברים אחרים”.

הלפרין המשיך: “אני מעסיק 1000 משפחות ואני צריך לתת להם דין וחשבון, אני לא רוצה שיתערבו לי. לא להכתיב לנו. מה הקשר בין זה שעסקים סגורים? זה הפנינג? יום כייף? יום בילויים? איפה נשמע דבר כזה? תפסיקו להתחבא מאחורי המילה רפורמה”.

הוויכוח התלהט גם בין המגישים, כאשר לוינסון אמר למגל: “אתה מאיים על אנשים שלא תשכח להם את זה, אתה לא מבין שאתה לא מעניין יותר? לא רוצים קשר איתכם. המחנות במדינה היו פעם זוג ואנחנו לא רוצים יותר. אנחנו רוצים להיפרד”.

מגל השיב: “אתה תקבל את הדמוקרטיה. אם לא, קח את הדברים שלך ועוף מפה”.

בראיון לשרון  גל ברדיו ‘גלי ישראל’ אמר הלפרין: “באיזו זכות קבוצה אחת רודה בקבוצה אחרת בישראל? נחתתי ביום שישי בשעה 16:30, אני גר סמוך לירושלים, הייתי צריך ללכת 4 ק״מ ברגל עם מזוודה. יש כאן מאבק עצום של בעלי ההון הגדולים באמת, בעלי הנדל״ן הגדול. יש כאן אינטרסים של משרדי יחסי ציבור עצומים שמשתמשים בציבור הישראלי כפיונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות