מפגינים חסמו הכניסות לכנסת: מפגינה תקפה את השרה מאי גולן

לקראת ההצבעה על צמצום עילת הסבירות: מחאה ליד משכן הכנסת • מפגיני השמאל קשרו את עצמם אחד לשני במספר מוקדים • המשטרה הפעילה מכת"זית ורימוני עשן • שלושה נעצרו לאחר שניסו לחסום את יציאתו של ברקת מביתו • 15 נעצרו מול נעצרו הכנסת: אחד נשך שוטר
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ו' אב התשפ"ג / 24.07.2023 09:38

לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית  הצפויה היום (שני) על צמצום עילת הסבירות ותחילת המשילות של שלטון הימין: אנשי השמאל מוחים במוקדים שונים ברחבי הארץ – כאשר המוקד המרכזי הוא מול  הכנסת.

בן, בת, אח, אחות – רווקים? לרבים שמסרו שמות עבד בשנה החולפת

מפגינים חסמו את כל דרכי הגישה למשכן ואנשי השמאל אזקו את עצמם זה לזה במטרה לשבש את הגעת חברי הכנסת.

המשטרה פועלת לפנות אותם באמצעות מכת”זית, פרשים ורימוני עשן.

15 מפגינים נעצרו.

מוקדם יותר נעצרו שלושה מפגינים שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת, בניסיון למנוע את יציאתו מביתו. השוטרים הסירו את החסימה במקום בתוך זמן קצר והעצורים נלקחו לחקירה.

מהמשטרה נמסר: “פועלים לפיזור והדיפת מפרי סדר החוסמים הבוקר צירי תנועה בניגוד לחוק, כשחלקם קשרו את עצמם אחד לשני במספר מוקדים בצירים הסמוכים לכנסת וברחוב המייסדים. לאחר שמפרי הסדר לא נשמעו פעם אחר פעם להוראות השוטרים להתפזר ולהפסיק את ההתפרעות – החל שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ופינויים בכוח”.

בעקבות המחאות – צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות לסירוגין ברחובות: קפלן, רופין, זוסמן ועזה. כמו כן, ייתכן וייחסמו רחובות/מקטעי רחובות נוספים באזור, וכן ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים.

שוטרים רבים יאבטחו את המחאות ויפעלו להכווין את התנועה ולשמירת הסדר הציבורי.

עדכונים:

14:58 – המשטרה ממשיכה לפעול בכוחות גדולים לשמירת הסדר הציבורי במחאות במספר מוקדים באזור הכנסת, ומול מפרי סדר שחלקם מתפרעים ולא נשמעים להוראות השוטרים.

עד כה נעצרו מאז שעות הבוקר 15 מפרי סדר באזור הכנסת, מרביתם על הפרת הסדר, חסימות צירים, ניסיונות לפרוץ מחסומי משטרה ואי הישמעות להוראות השוטרים. אחד העצורים נשך שוטר.

12:45 –  המשטרה ממשיכה לפעול בכוחות גדולים לשמירת הסדר הציבורי באזור הכנסת אל מול מפגיני השמאל המנסים לשבש את התנועה לכנסת ללא הצלחה, מתפרעים וחלקם אף מתעמת ותוקף שוטרים.

בשעות האחרונות כלל חברי הכנסת הגיעו ונכנסו למשכן הכנסת בבטחה.

עד כה נעצרו מאז שעות הבוקר 12 מפרי סדר באזור הכנסת. באחד המקרים, אחד העצורים אף נשך שוטר.

12:45 –  בשעתיים האחרונות התקבל דיווח במשטרה על תקיפה ואיומים כלפי השרה מאי גולן בעת שהייתה במלון וורט בירושלים. כוחות משטרה הגיעו למקום ובתוך זמן קצר איתרו ועצרו את החשודה במעשה, בת 52, תושבת תל אביב. החשודה נלקחה לחקירה בתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים. בעקבות התקיפה חברת הכנסת נשרטה קלות בידו.

11:59 –  שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ תקף את המפגינים נגד הרפורמה המשפטית: “מצור אלים על הכנסת בניסיון למנוע מחברי הכנסת לממש את זכותם וחובתם להצביע במליאה זה לא דמוקרטיה. זה קפיטול. בעלי קניונים שעושים פוליטיקה על הגב של בעלי העסקים הקטנים ופוגעים בכח בפרנסתם זה לא דמוקרטיה. השמאל כבר מזמן הפך ללא דמוקרטי והימין מנסה להחזיר את הדמוקרטיה לישראל”.

10:15 – בשעתיים האחרונות עצרה המשטרה בצירים הסמוכים לכנסת 6 מפרי סדר שחסמו את הצירים ולא נשמעו להוראות השוטרים במקום. מספר מפרי סדר התעמתו עם השוטרים, ומעבר לחסימות הצירים, ניסו להפיל ולהזיז גדרות בכדי לחסום את הצירים. באחד המקרים הושלך רימון עשן. לאחר שמפרי הסדר המשיכו להתפרע ולא נשמעים לשוטרים ולהוראות להתפנות מהצירים, המשטרה ממשיכה לפעול באזור גם בשעה זו למעצר מפרי סדר ולהדיפתם עם שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר נגד אלו המנסים לשבש את הכניסות לכיוון הכנסת.

9:45 – המסר של ראש השב”כ ליו”ר האופוזיציה יאיר לפיד: המצב הנוכחי מחליש את ביטחון המדינה וישנו חשש גדול מאלימות וכאוס בתוך החברה בישראלית. הפגישה נערכה לבקשת ראש השב”כ באישור נתניהו, בצל המגעים לפשרה. ההבנה היא שהגעה להסכמות רחבות משמעותית למניעת כאוס.

9:20 – המשטרה מנסה לפנות את חסימת המפגינים מול הכנסת באמצעות מכת”זית.

9:15 – נתניהו צפוי להגיע למשרד ראש הממשלה – ומשם בהמשך לכנסת, לקראת החקיקה

8:40 –  המשטרה חסמה את כל איזור קריית המוזיאונים בירושלים ולא מאפשרת לרכבים להתקרב. גם עובדי הכנסת ואנשי אבטחה נכנסו רגלית לאיזור. לרחוב רופין פינת יין, סמוך למוזיאון ישראל הגיעו פרשים.

8:00 – בסביבת גנץ מאשימים את לפיד: הוא נשבר ופגע במאמצים להביא פשרה אמיתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות