‘שיחת הצעקות’ בין נתניהו וגלנט: ‘אני מטפל באירוע, תפסיק להתערב’

אחרי הפרסום ב'אולפן שישי' לפיו יואב גלנט יציע לדחות את החקיקה, כדי לגבש הסכמות - נתניהו יצא מכליו והתקשר לגלנט - לשיחה שעלתה לטונים גבוהים • "אתה חושב שההצעה שלך תביא תועלת אבל היא עושה נזק גדול. תפסיק להתנהל כאילו אתה ראש הממשלה"
חרדים 10
ו' אב התשפ"ג / 23.07.2023 22:29

לאחר הפרסום ב’אולפן שישי’ של חדשות 12, כי שר הבטחון יואב גלנט “נכנס שוב לאירוע” על מנת  לפעול לדחיית חקיקת חוק צמצום עילת הסבירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר שלא לשתוק – והשיב לו כבר באותו הערב בזעם.

לפי הדיווח הערב של ירון אברהם בחדשות 12, נתניהו חייג לגלנט ונזף בו: “אתה חושב שההצעה שלך יכולה להביא תועלת אבל היא עושה נזק גדול. תפסיק להתנהל כאילו אתה ראש הממשלה. אני מטפל באירוע, תפסיק להתערב”.

בניגוד לשיחות מקצועיות אחרות ששותפים להן סגל מקצועי צבאי, הפעם השיחה הזו התקיימה בארבע אוזניים: רק נתניהו וגלנט שוחחו ביניהם, ובמהלכה נתניהו פשוט יצא מכליו כששמע על ההתערבות של גלנט.

בעקבות שיחת הנזיפה הזו, לשכת גלנט פרסמה הודעת הבהרה שלפיה הוא פועל בכל הדרכים להביא להסכמה רחבה ולשמר את צה”ל מחוץ למחלוקת הפוליטית – ללא דחיית החקיקה.

למרות ההודעה הזו, יום לאחר מכן תדרכו גורמים בקואליציה שמי שלא יצביע בעד החוק יפוטר, כולל שר הביטחון בעצמו.

מאז השיחה הזו ביום שישי היו עוד כמה שיחות בין שר הביטחון לראש הממשלה, שיחות יותר מקצועיות, שבהן גלנט שיקף לנתניהו את תמונת המצב של סרבנות השמאל.

אבל המשבר בין נתניהו לגלנט, שהחל בחודש מרץ – עדיין נוכח בתקופה קריטית ביותר.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לחדשות 12: “איננו מגיבים לשיחות סגורות גם כשתיאורן מנותק כל קשר למציאות”.

מלשכת גלנט נמסר בתגובה: “שר הביטחון לא מתייחס לנאמר בשיחותיו עם ראש הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות