מתקפה על דובר צה”ל: “מהנדס תודעה הזוי. אתה לא מתבייש?”

דובר צה"ל גינה בחריפות סרטון שפורסם נגד תופעת הסרבנות - והותקף בטוויטר: "איזה ציוץ מביך. חצי שנה שתקת, ועכשיו התעוררת?" • בסרטון נראה לוחם רגלי קורא בקשר לסיוע אווירי במהלך קרב, אך נשאל שוב ושוב אם הוא תומך ברפורמה המשפטית
חיים טוויל
ב' אב התשפ"ג / 20.07.2023 17:01

על רקע איומי הסרבנות כמחאה על הרפורמה המשפטית: בצה”ל זועמים על סרטון שהופץ היום (חמישי) ברשתות החברתיות בו נראה לוחם רגלי באמצע קרב קורא בקשר לסיוע אווירי,  אך הטייס מתעקש בקשר לדעת מה דעתו על הרפורמה המשפטית.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, אמר בתגובה: “ביממה האחרונה מופץ סרטון שתכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה״ל, אשר ראוי לכל גינוי. הלכידות בצה״ל היא ערך עליון.

“אנחנו דוחים מכל וכל את כל האמירות והתבטאויות כנגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה״ל, המסכנים את חייהם לילה לילה.

“הרעות וסיכון החיים מתרחשים בכל פעילות מבצעית בין לוחמי צוות האוויר ללוחמי היבשה, אשר פועלים כצבא אחד למען ביטחון מדינת ישראל”.

גולשים רבים המזוהים עם הימין מתחו ביקורת נוקבת על הודעת הגינוי של דובר צה”ל –  שכונה “דובר הסרבנים”.

ארגון ‘תורת לחימה’ תקף: “חברים, תא”ל הגרי הוא דובר הסרבנים ומהנדס תודעה הזוי. התשובה הטובה ביותר לעומק הריקבון של דובר צה”ל זה שיתוף הסרטון שיגיע לכל אזרח וחייל בישראל”.

שרה העצני כהן,  ‏‏יו”ר תנועת ‘ישראל שלי’, הגיבה: “איפה היית במשך חצי שנה עם קמפיין השיסוי והקרע הפנימי שיוצרים מובילי הסרבנות? ההודעה עכשיו מביכה מאד לאור השתיקה הרועמת בחצי השנה האחרונה”.

רונן שובל צייץ: “איזה ציוץ מביך. חצי שנה שתקת, ועכשיו התעוררת?”

העיתונאי קלמן ליבסקינד הגיב: “הגינוי הזה חריף יותר מכל הגינויים שיצאו עד היום מצה”ל נגד מכתבי הטייסים, ונגד איומי אי ההתייצבות לשירות ונגד תופעת הסרבנות. וזה עצוב מכל כך הרבה כיוונים”.

פעיל הימין רובי יונה הגיב: “אתה לא מתבייש?! לא רק שאתה כדובר צה”ל אינך פועל נגד המרד הצבאי, אתה גם מעודד אותו?”.

גולש בשם אוריה כתב: “תגיד, אתה לא מתבייש? כתבת משהו נגד הסרבנים? איזו חוצפה יש לך, בתור איש צבא, לבוא בטענות נגד אזרחים שכועסים על הסרבנים, ולא להגיד מילה נגד הסרבנים עצמם?”.

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית הגיב כי הסרטון “מציף ומצמרר”.

השר מיקי זוהר שיתף את הסרטון אך מחק אותו והתנצל: “‏בימים כה סוערים, שאחד נגד השני, נתקלתי בסרטון שביקש להעביר מסר מאחד בצורה מעוררת מחשבה ושיתפתי כדי להדהד את המסר שאחים אנחנו. לצערי, גוף תקשורת החליט להוציא מהקשרו והציג שהוא פוגע בחיל כזה או אחר. כמובן שזו לא הייתה המטרה ולכן מחקתי. עם סרטון או בלי, המסר החשוב הוא שאחים אנחנו”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהיר: “אני לא מתכוון למחוק את הסרטון הממחיש היטב את סכנת הסרבנות. הסרטון המדובר נועד להמחיש את הנזק המוחשי הקיים בניסיון של גורמים שהם מיעוט שבמיעוט לסרב ולהסית לסרבנות”.

לטענתו, “מי שמסרב להתייצב על רקע הרפורמה, בין אם הוא מחיל האוויר ובין אם הוא מחיל אחר, מסכן את ביטחון אזרחי ישראל”.

“אני שמח שרובם המוחלט של חיילינו וטייסינו הגיבורים משרתים את המדינה ומגינים עלינו ועל ילדינו ללא תנאים. כל הכבוד לצה”ל!”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות