“מי אתה חושב שאתה?”: יועצים התפרצו על רוטמן – וזה העונש שחטפו

הכל מותר להם? יועצים פרלמנטריים של ח"כים ממפלגת העבודה התפרצו להצבעות בוועדת החוקה וניסו להפריע • הם נזרקו החוצה על ידי משמר הכנסת • יו"ר הכנסת: היועצים שהתפרצו להצבעה בועדת החוקה - יורחקו מהמשכן עד לסוף כנס הקיץ
אריה ריבקינד
ב' אב התשפ"ג / 19.07.2023 22:53

ועדת החוקה של הכנסת סיימה להצביע הערב (רביעי) על 27,670 ההסתייגויות שהוגשו נגד החוק לצמצום עילת הסבירות.

במהלך הדיון פרצה מהומה כאשר מספר יועצים פרלמנטריים של חברי כנסת ממפלגת העבודה התפרצו בעת ההצבעות בוועדה – וקראו קריאות נגד היו”ר ח”כ שמחה רוטמן.

אחת מהיועצות תקפה את רוטמן: “למה אתה עושה את זה? מי שם אותך? מי אתה חושב שאתה?”. אחר צעק: תתביישו לכם”.

אנשי משמר הכנסת שהבחינו במתרחש הוציאו אותם במהירות מהמקום.

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה הינחה את קצין הכנסת להרחיק את היועצים שהתפרצו לוועדה ממשכן הכנסת עד לסוף כנס הקיץ, “נוכח אירוע הפרת סדר חמור ביותר שארע הערב בדיוני ועדת החוקה, על ידי מספר יועצים פרלמנטריים ואשר כלל התפרעות, צעקות, השתלטות על מיקרופונים בוועדה ועוד”.

במכתב ששיגר הערב קצין הכנסת, ניצב יובל חן, לחברי הכנסת גלעד קריב, מירב מיכאלי ונעמה לזימי, מעסיקיהם של היועצים המעורבים, קבע קצין הכנסת כי מטרת “ההתפרעות שתוכננה מראש הייתה להביא לשיבוש ואף להפסקת ההצבעות” וכי “מדובר באירוע חמור חסר כל תקדים שאין לעבור עליו לסדר היום”.

ועד היועצות והיועצים הפרלמנטרים בכנסת פרסם הודעה בה נאמר: “אנו מגנים בכל תוקף את ההתפרצות הערב של מספר יועצים בוועדת החוקה של הכנסת כלפי יו”ר הוועדה.

“אין זה מתפקידנו להפריע לעבודת הכנסת וחובה עלינו לכבד את נבחרי הציבור גם אם אנחנו לא מסכימים עם דעתם”.

בהודעת הוועד נאמר עוד: “במהלך השנתיים האחרונות פעלנו יחד, יועצים מכל סיעות הבית בהצלחה רבה לעלות את שכר היועצים, לשפר את תנאי עסקתם ומעמדם במשכן תוך כדי חברות וכבוד רב בין כולם. לצערנו, קומץ שולי בחר להוציא שם רע למקצוע, בזמן שהיועצים עובדים במסירות על מנת לעזור לחברי הכנסת לעשות את עבודתם בהצלחה למען הציבור הישראלי”.

שמחה רוטמן הגיב: “אני מאוד מקווה שההתנהלות שהייתה פה במהלך ההצבעות לא תהפוך להיות הרגל בכנסת ושנדע איך לנהל מחלוקות בלי שבירת כלים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות