נתניהו: ‘לא ייתכן שקבוצה בצבא תאיים על הממשלה הנבחרת’

נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לאשפוזו: "מרגיש מצוין, מודה לכולם על המילים הטובות" • על המחאה: "אנחנו חלוקים על הדרך, אך בשביל זה הלכנו לקלפי. תיקון עילת הסבירות לא פוגע בדמוקרטיה" • דודי אמסלם על בהרב-מיארה: "היא יועמ"שית של המחאה ולא של הממשלה" • צפו
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשפ"ג / 17.07.2023 11:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) לישיבת ממשלה, שנדחתה אתמול בעקבות אשפוזו בבית החולים שיבא -תל השומר – ואמר: “שלומי מצויין”.

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

בדבריו בפתח ישיבת הממשלה תקף נתניהו את הקריאות לסרבנות של מתנגדי הרפורמה המשפטית.

“אני שומע את הקולות בציבור וקשוב אליהם. כולנו דואגים לעתיד המדינה וכולנו נאבקים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וכולנו יודעים שאין לנו מדינה אחרת. אבל אנחנו חלוקים על הדרך כיצד לעשות זאת,  ובדיוק בשביל זה הלכנו לקלפי. אני אומר כאן ועכשיו: מדינת ישראל הייתה ותמיד תהיה דמוקרטית.

“תיקון עילת הסבירות שמשפטנים בכירים תמכו בה, ומתבססת על מתווה סולברג תחזק את הדמוקרטיה. הטענה שבגלל תיקון עילת הסבירות הדמוקרטיה תקרוס – היא מנותקת מהמציאות וכל מטרתה להפחיד את הציבור. כל אלה שמניפים את דגל הדמוקרטיה: בדמוקרטיה הצבא כפוף לממשלה ולא להפך”, הצהיר נתניהו.

הוא הדגיש: “במשטר צבאי הממשלה כפופה לצבא. זה ההבדל בין דמוקרטיה למשטר צבאי. הסרבנות מנוגדת לדמוקרטיה ולחוק. בדמוקרטיה שלנו הסרבנות מסכנת באופן ישיר את הביטחון של כל אזרחי ישראל. היא מכרסמת בהרתעה מול אויבינו ומערערות את המשמעת בצבא. לא ייתכן שתהיה קבוצה בצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת: ‘אם לא תעשו כרצוננו נוריד את השלטר על הביטחון’. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה. תכתיב כזה הוא הוא הרס הדמוקרטיה.

“אני חוזר ואומר: הסרבנות מסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל. הממשלה תפעל נגדה ותנקוט את כל הצעדים הדרושים להבטחת ביטחוננו ועתידנו”.

נתניהו התייחס לאישפוזו ואמר: “ראשית אני רוצה להודות לאזרחים רבים ולמנהיגים בעולם, ולרוחב הקשת הפוליטית בישראל על המילים הטובות. אני מרגיש מצוין”.

על הפיגוע אמש ליד תקוע אמר: “אני מאחל החלמה שלמה ומהירה למשפחת קפח, וכפי שהבטחנו כל מי שפוגע בנו מגיע או לכלא או לקבר. הממשלה תאשר היום תכנית חסרת תקדים למלחמה בהרס מורשת ביהודה ושומרון. בכל מקום ביהודה ושומרון אם אתה רק תוקע מעדר, אתה מגלה היסטוריה”.

לפני תחילת הישיבה תקף השר במשרד המשפטים דודי אמסלם את היועמ”שית בשל חוות הדעת ששיגרה אמש לממשלה ובה קבעה שאי-אפשר להציב רף אכיפה מספרי להפגנות.

“יש לנו מזל היום שהכבישים היו פתוחים”, אמר אמסלם. “מחר נקום ליום חדש ונראה מה קורה. אנחנו חיים בעידן של אי ודאות. אתה יוצא מהבית ולא יודע אם אתה מגיע לחתונה או לבר מצווה. מדוע? כי 10-20 איש מחליטים לחסום כביש. אין מדינה בעולם שבה זה יכול לקרות, אלא אם כן יש לנו יועמ”שית שתומכת במחאה. היא יועמ”שית של המחאה, לא של הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות