שב”ס ‘נוקם’? עוד חזית: עימות בין השר איתמר בן גביר לנציבת שב”ס

בסביבת השר טוענים כי בעקבות תחקיר של מחדל ומסקנות השר, העבירה הנציבה אסירים יהודים לתא קטן ומלוכלך • כעת גם הארכת כהונתה של הנציבה בסכנה
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"ג / 16.07.2023 11:02

בסביבת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טוענים כי בעקבות שימוע שערך לבכירי שב”ס, נציבת שרות בתי הסוהר “נוקמת” בו על ידי העברת אסירים יהודים, שחלקם נעצרו בחווארה – לתא קטן עם פשפשים.

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, הדבר עורר את חמתו של בן גביר ובעקבות זאת זימן אליו את מפקד הכלא לבירור שאמור להתקיים היום.

ראשיתה של מה שנראה כחזית נוספת, הפעם בין השר לביטחון לאומי לנציבת שב”ס, רב גונדר קטי פרי,  שכוללת גם האשמות בפעילות “נקמנית” כנגדו, היא בעקבות החלטת בן גביר לזמן לשימוע את בכירי שב”ס, זאת על רקע מחדל של שב”ס וסיכון חיי סוהרים לפני כמה חודשים בכלא רימונים.

בחודש ינואר השנה, בעקבות חיסולו של עלי ג’ארושי, שכונה “הבורר” ממשפחת הפשע שברמלה, ביקש בנו – אסיר בכלא רימונים – להשתתף בהלווייתו. לאחר שבקשתו סורבה הוא ואסירים נוספים החלו להפר את הסדר בכלא, כאשר באחת הפעמים אף איימו על שני סוהרים באמצעות דוקרנים.

בשב”ס טענו בתגובה כי האירוע לא עסק בחטיפת בני ערובה וכי הפרות הסדר טופלו על ידם באופן מיידי.

במשרד לביטחון לאומי טענו שהמקרה לא דווח ובעקבות זאת החליט השר לתחקרו באופן אישי. הוא זימן אליו לבירור את ראש חטיבת המודיעין בשב”ס, תת גונדר רגב דחרוג, וכן את סגן מפקד מחוז מרכז של הארגון, תת גונדר ערן פייר.

גורמים בסביבת השר אמרו אז: “במשמרת שלנו הש.ג לא ישלם על מחדלי המערכת”.

כעת טוענים בסביבתו של בן גביר, כי בעקבות החלטתו להזמין לבירור את בכירי הארגון – ובניגוד לעמדת נציבת השב”ס, החליטה הנציבה להעביר אסירים ביטחוניים יהודים מכלא ברמת סיווג נמוכה, לתא קטן וצפוף בכלא אשל, אשר נחשב לכלא ברמת סיווג גבוהה, וזאת במטרה “לנקום” בשר על השימועים שערך לבכירים בשב”ס.

בעקבות החלטת הנציבה, שיגר בן גביר לכלא אשל את מבקר המשרד לביטחון לאומי לבחון את תנאי כליאתם החדשים של אותם אסירים יהודים. על פי ממצאיו, תא 9 בכלא אוכלס עד לפני כמה ימים באסיר בודד וב־10 ביולי הובאו אליו שני אסירים יהודים נוספים מבית סוהר איילון.

“מצב התא קשה ושטח האחסון לציוד ומזון כולל המקרר מתאים לאסיר אחד בלבד ולא לשלושה”, נטען בדו”ח. “ישנם חורים בקירות והתא אינו מתוחזק, חסר ראש דוש במקלחת והיא מוצפת בעת השימוש בה. לדברי האסירים גם קיימים פשפשים בתא והם אף הראו על גופם סימני עקיצות”.

בעקבות הממצאים החמורים זימן בן גביר בדחיפות את מפקד כלא אשל לבירור מיידי שייערך היום, לבחינת תנאי הכליאה הקשים. “לא אתן יד לאפליה”, אמר בדיון סגור.

גורמים בסביבת השר אמרו ל’ישראל היום’: “בן גביר נחוש להפסיק את השיטה הפסולה. השר נחוש למצות את הבירור למרות ההתנהלות הפסולה של שב”ס וניסיונם ‘לנקום’ בשר האחראי על הארגון”.

כך או כך, בקרוב אמור בן גביר להחליט האם להאריך את כהונת הנציבה אחרי הודעתו כי אין בכוונתו להאריך בשנה נוספת את כהונת המפכ”ל.

נדמה כי פרשה זו עשויה להשפיע באופן ניכר על ההחלטה.

משב”ס נמסר בתגובה: “אסירים באגפים השמורים מנוידים בבתי הסוהר באופן שוטף. במקרה הנידון ההחלטה התקבלה על ידי ועדת העברות ארצית במחלקת האסיר האמונה על הנושא. ההחלטה התקבלה בתאריך 02.07 טרם זימון סגל שב”ס לעניין אירוע רימונים. נדגיש כי ביום 13.07 נערכה ביקורת רשמית מטעם המשרד לביטחון לאומי באגף נושא פנייה זו ובשיחת סיכום בין המבוקרים למבקר סיכם המבקר כי לא נמצאה התנהלות חריגה בממצאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחד שיודע
    16/07/2023 12:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שבס אירגון מושחט כל הקידומים שם כולל כולם בפרוטקציה (אין רב כלאי שהתקדם בלי פורטקציה) מי שמוציא משהו החוצה גומרים אותו…