גלנט בבאקו: סיכלנו 50 פיגועים איראניים, חלקם הגדול ברגע אחרון

שר הביטחון התייחס במסיבת עיתונאים בבאקו למאבק בגרעין האיראני ובניסיונות ההתבססות של איראן ברחבי המזרח התיכון: "איראן מובילה קמפיין טרור עולמי הממוקד בישראלים וביהודים ברחבי העולם"
אריה ריבקינד
כ"ד תמוז התשפ"ג / 13.07.2023 20:25

שר הביטחון יואב גלנט ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בבאקו – בירת אזרבייג’ן, והתייחס לניסיונות ההתבססות של איראן ברחבי המזרח התיכון.

גלנט:  “בהנחיית המנהיג העליון, בשנים האחרונות איראן מובילה קמפיין טרור חובק עולם, בעל היקף חסר תקדים, הממוקד בישראלים וביהודים ברחבי העולם. מדובר בלמעלה מ-50 ניסיונות פיגוע בשנים האחרונות, חלקם הגדול כבר הגיעו לרמת בשלות גבוהה וסוכלו ברגע האחרון. בזכות מערכת הביטחון שלנו, בזכות שיתוף פעולה הדוק עם מדינות רבות, ובזכות ההבנה כי איראן היא איום עולמי – הכשלנו ניסיונות אלו והצלנו חיי אדם”.

הוא הדגיש: “המאבק הזה איננו פוסק. זה מאבק אחד בדרך לדבר הרבה יותר חשוב – והוא מניעת נשק גרעיני בידי הידיים הלא אחראיות והמסוכנות של איראן”.

שר הביטחון הוסיף: “בג’נין, זיהינו עלייה באיכות ובהיקף אמצעי הלחימה, זאת בעקבות מימון, הפצת ידע ושיטות לחימה של איראן, כדי להפריע ליכולת השליטה של ישראל בשטח. כעת, יש לרשות הפלסטינית הזדמנות לעשות מה שמצופה ממנה, עם זאת – בכל מקום בו נצטרך לפעול, לא נהסס”.

בביקור המדיני הנושא העיקרי הוא איראן השכנה, אך לצד זאת במשלחת הישראלית מנצלים את הנושא גם לקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות בנושאים נוספים.

העובדה שאזרבייג’ן מנהלת מערכת יחסים הדוקה עם טורקיה, מאפשר לאזרים, לתווך בינה לבין ישראל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות