פער של 1,081 שקל עבור כל אחד: הטריק של חברת אל על נחשף

'אל על' מציעה מחירי כרטיסי טיסה גבוהים משמעותית למשפחה - בהשוואה למחיר כרטיס לאדם יחיד • ירון, שהגיש בקשה לתביעה ייצוגית: "באופן עקבי כשמעלים את כמות הכרטיסים - המחיר עבור כל כרטיס מתייקר" • באל על הודו: "ייתכן שקיימים כרטיסי טיסה בודדים במחיר נמוך יותר"
חרדים 10
כ"ד תמוז התשפ"ג / 13.07.2023 12:36

חברות התעופה מפעילות טריקים מעצבנים כדי לגרום ללקוחות לשלם הרבה יותר כסף.

כושר ובריאות: לחסוך אלפי שקלים בשנה • מה זה אפאפ ואיך זה עובד?

לפי דיווח של יולן כהן ב’תכנית חסכון’ של חדשות 12, בימים האחרונים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת אל על, לאחר שנוסעים שניסו להזמין טיסה, גילו כי ברגע שהם הזמינו כרטיס אחד, המחיר היה רגיל – אולם ברגע שהזמינו כרטיס לזוג, המחיר קפץ משמעותית.

ירון כהן, שהגיש את הבקשה לתביעה ייצוגית נגד אל על, סיפר לערוץ 12: “לפני מספר חודשים רכשתי עבורי ועבור בת זוגי כרטיסים דרך אתר האינטרנט של חברת אל על. עם סיום הרכישה, חשבתי שאולי חברה טובה תרצה להצטרף אלינו – ורציתי לראות כמה יעלה לה כרטיס נוסף, לראות שהמחיר לא עלה. להפתעתי גיליתי שלא רק שהמחיר לא עלה, אלא הוא גם ירד בכ-30 דולר.

“זה היה נראה לי קצת מוזר, אז שיחקתי עם הממשק, החלפתי יעדים ותאריכים ושמתי לב שבאופן עקבי כשמעלים את כמות הכרטיסים, המחיר עבור כרטיס יחיד מתייקר, לפעמים בצורה משמעותית – אני יכול גם להגיע למאות דולרים להזמנה”.

ניתן לראות את הטריק המעצבן של אל על באתר האינטרנט. מבדיקה של טיסה לאיסטנבול בחודש אוגוסט עולה כי טיסה ליחיד עולה 215 דולר, לעומת זאת מחיר אותה הטיסה למשפחה, זוג הורים וילד, קופץ ל-250 דולר לאדם – פער של 128 שקל לכרטיס אחד.

הפער היה גדול אף יותר בטיסת הלוך ושוב לברצלונה: המחיר לכרטיס לאדם עולה 791 דולר, אך עבור אותה הטיסה למשפחה – זוג ושני ילדים, המחיר כבר מזנק ל-1,086 דולר לאדם. פער של 1,081 שקל עבור כל אחד.

במוקד של חברת אל על הסבירו: “העלויות הן דינמיות והן משתנות מרגע לרגע, זה לא נשאר קבוע. גם אם זה באותו יום, גם אם בדקת באותו רגע לבן אדם אחד ואחרי זה בדקת פתאום לבן אדם שני, המחיר יכול להיות אחר”.

מאל על נמסר בתגובה לחרדים 10:

״חברת אל על, כמו חברות התעופה הגדולות בעולם, עובדת על מערכות גלובאליות המסווגות את מחיר הכרטיס לפי כמות הכרטיסים המבוקשת והמושבים הפנויים באותה מחלקה. באתר אל על מצוין במפורש כי מחיר הכרטיסים שיוצעו בהזמנה אחת, יהיה זהה לכולם, וכי ייתכן שקיימים כרטיסי טיסה בודדים במחיר נמוך יותר.

עוד מודגש כי על מנת לאתר כרטיסים אלו על הצרכן להפחית את מספר הנוסעים ולבצע הזמנה נפרדת. נדגיש כי אופן הפעולה של אל על בנושא נבחן ואושר על ידי בית המשפט בעבר”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי משתמש באל אל? חבורה של גנבים..
    16/07/2023 14:54
    סתם גאון
  1. לא שווים את זה

  2. מחירי ויסוצקי
    17/07/2023 12:39
    בן
  3. אני מוכרח לציין שתה זה עלים שעובדו והפכו לשקיום קטנות למשקה.
    ניסיתי את תה כרפור הוא מצויין בפחות מחצי כסף מויסוצקי .
    תנסו ותפסיקו להיות פריירים כל התה באירופה עולה פחות מחצי כסף מויסוצקי תבדקו.שמעתם על הרשת החזקה באירופה לידל?
    השקיות התה סגורות בצורה הרמטית לשמירת הארומה והמחיר פחות מחצי מויסוצקי(רשת מגרמניה) עם איכות גרמנית!!!

  4. חסרת בושה
    17/07/2023 16:10
    דני
  5. לפני שנים הגעתי למסקנה שאלעל גובה מחירים יקרים יותר משאר חברות התעופה הבדיקות. הטריק שהתגלה רק מחזק את הקביעה שלי, ששמוטב לבדוק את מחירי הכרטיסים של אלעל בשבע עיניים, ואם הם יקרים יותר, פשוט לטוס בחברת תעופה סדירה זרה.רק כך אלעל תתחיל לנהוג בהגינות עם הצרכנים.

  6. פטרון
    28/07/2023 15:41
    ח
  7. תקנה אצל סוכן נסיעות ולא אונליין