העיר החרדית ‘תילה’ תקום בצפון הנגב: ייבנו כ-15,000 יחידות דיור

ההחלטה על הקמת היישוב עם שמו הזמני ׳תילה׳ התקבלה היום במועצה הארצית לתכנון ובנייה מיועדת לאכלס כ-80,000 תושבים, על שטח של כ-4,000 דונם • גולדקנופף: "תנופת פיתוח חסרת תקדים של הקמת ישובים"
יוני גרין
ט"ו תמוז התשפ"ג / 04.07.2023 20:05

אחרי הסיכום של ראשי המפלגות החרדיות בתחילת השנה: שרי הפנים והשיכון, משה ארבל ויצחק גולדקנופף,  סיכמו היום (שלישי) על הקמת היישוב תילה בנגב, שייתן מענה למצוקת הדיור הקשה ממנה סובלות המשפחות החרדיות.

העיר החדשה, שתוקם בשטחה של המועצה האזורית ‘בני שמעון’ בצפון הנגב, על שטח של כ-4,000 דונם, מיועדת לאכלס כ-80,000 תושבים בכ-15,000 יחידות דיור חדשות.

ההחלטה המבורכת מתווספת להחלטות על הקמתה של העיר החרדית כסיף עם כ-20 אלף יח״ד ועל הרחבת שטחה של העיר קריית גת עם מענה בנייה של כ-6 אלף יח״ד מותאמים למגורים לאוכלוסייה החרדית – צעדים שכבר החלו בממשלת ימין הקודמת על ידי יו״ר ש״ס אריה דרעי יחד עם שר השיכון דאז.

כעת, עם הקמת הממשלה הוביל יו״ר ש״ס יחד עם יו״ר יהדות התורה את היוזמה  שתאפשר בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור עבור הציבור החרדי ותתן מענה הולם למצוקת הדיור ממנה סובלות המשפחות החרדיות.

שר הפנים משה ארבל: “הכרזה על יישוב חדש בארץ ישראל היא זכות גדולה וברכה מיוחדת לאזרחי ישראל. אני מברך את יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי שאנו זוכים כעת ליישם את המדיניות שהוא החל בה יחד עם שר השיכון עוד בקדנציה הקודמת וקידם אותה כעת ביתר שאת יחד עם שר השיכון יצחק גולדקנוף ליישום בממשלה הנוכחית”.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: ״אזרחי ישראל עדים לתנופת פיתוח חסרת תקדים של הקמת ישובים ברחבי הארץ. אני שמח ומברך על קידום היוזמה להקמת עיר חרדית חדשה בנגב, ועל כך אני מלא הערכה לידידי שר הפנים לשעבר הרב אריה דרעי שיזם והוביל את המהלך. מלבד התרומה הגדולה להמשך הורדת מחירי הדיור באמצעות הגברת ההיצע, אנו מבצעים תיקון היסטורי וזאת כחלק מהפקת הלקחים מדו״ח מבקר המדינה שכזכור קבע מפורשות כי האוכלוסיה החרדית קופחה בסוגיית הדיור.

“כיום, זוגות צעירים רבים, מהם הורים לפעוטות, מתגוררים בעל כרחם ביחידות דיור בתת-תנאים. הערים החדשות הייעודיות הן הזדמנות עבורם לדיור ראוי ובר-השגה.״

יצויין כי, ההחלטה על הקמת היישוב עם שמו הזמני ׳תילה׳ התקבלה היום במועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות יו”ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן.

זאת, בהתאם להחלטת ממשלה מס’ 1360 מיום 10.4.22. היישוב מתוכנן, כאמור, בשטח של כ-4000 דונם שוכן בתחום שיפוטה של המועצה האיזורית  בני שמעון מצפון לישוב ‘להבים’, מול הישוב רהט וממזרח לכביש 6.

המועצה הארצית הכריעה כי היישוב ייועד לאוכלוסייה החרדית במקום עיר לאוכלוסייה הכללית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פתרון דיור לציבור החרדי
    04/07/2023 21:28
    אלחנן
  1. הנה רעיון מעניין
    תאשרו שימוש במעלית שבת
    ותחילו לבנות לגובה בבני ברק

  2. מי מונע מהם לרכוש דירה בכל עיר? למה צריך עיר נפרדת?
    05/07/2023 06:42
    יוחאי
  3. 2 מדינות