“אין בעלי דם כחול”: המסר של בן גביר לראשי המחאה נגד הממשלה

השר לביטחון לאומי אמר בטקס מינויי ניצבים במשטרה: "לכל הציבורים בישראל יש חופש ביטוי להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשפ"ג / 04.07.2023 11:33

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נשא היום (שלישי) דברים בטקס הענקת דרגות ומינויים בדרגת ניצב – והתייחס, בין היתר, למחאה נגד הממשלה.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

“חשוב לנו היחס השוויוני לכולם. לכל הציבורים בישראל יש חופש ביטוי להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות. אין בעלי דם כחול, אין איש מעל החוק, ואין אנשים חסרי דם”, הצהיר בן גביר.

הוא התייחס לשינויים שהוא מבקש לחולל במשטרה. “אנחנו מובילים לא רק רפורמה כלכלית, לא רק העלאת משכורות וגיוס אלפי שוטרים חדשים, אלא גם, ובעיקר, רפורמה בתפיסת הפעולה של המשטרה ושינוי כיוון במינוי תפקידים בכירים. השנה לראשונה התהפכה המגמה של השנים האחרונות. בלמנו את נטישת המשטרה. גם שיפרנו את שכרם של השוטרים , גם הענקנו להם גב, והמגמה הזו תשתפר בעזרת השם עוד בפעימות הבאות. המדיניות שלי היא מיקוד המשטרה בדברים החשובים לאזרח, בראשם – המאבק בפשיעה המאורגנת, בטרור החקלאי, בטרור הכלכלי, בארגוני הפשיעה”.

בן גביר הוסיף: “מיליציות הפשע שמשגשגות פה בשנים האחרונות והפכו לצבא חמוש עם אלפי חיילים, הם איום קיומי על מדינת ישראל. כל דוחות המודיעין מדברים על התרחישים הללו. גובי הפרוטקשן שמאמללים את חיי התושבים בצפון ובדרום אף הם מאמללים את חיי האזרחים והגיעה השעה לטפל בנושא בטיפול שורש. ולא פחות מזה. יש לא מעט מה לשפר. אכן, שינויים לוקחים זמן, נשימה עמוקה והפנמה של כלל המערכת באשר לעקרונות היסוד של המדיניות”.

לדברי השר, “אנחנו חייבים לדעת שהציבור מחכה בכליון עיניים לשינוי אמיתי – זה מגיע לכולנו. גם שיטת המינויים משנה כיוון, כל מי שמתמנה היום צמח מלמטה, מהשטח והגיע לאן שהגיע בעבודה קשה, בעשר אצבעות, בהשקעה, בהקרבה ובזכות עצמו. כל אחד מכם יודע, ויודעות גם המשפחות שיושבות כאן איתנו – איזה מחיר אישי אדיר משלמים שוטרים ובוודאי קצינים בכירים במשטרת ישראל – של לילות וימים ושבתות וחגים. וגם כשהם נוכחים בבית – הם טרודים ועסוקים.

“המינויים החדשים במשטרה הם חלק מהתפיסה החדשה של המדיניות שלנו. באמצעות המינויים הללו אני מקווה שהמדיניות תחלחל עוד יותר לשטח ויעבור גם מסר ברור וחד למה אנחנו מצפים: חתירה למגע, נחישות, תקיפות ויצירתיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות