“שר האוצר עבד עליי”: דוד ביטן תקף את סמוטריץ’ בוועדת הכלכלה

במהלך דיון על משבר ייבוא דבש ושמן זית במכסות פטורות ממכס - תקף יו"ר ועדת הכלכלה את שר האוצר - שלטענתו הבטיח כי הנושא ייפתר שבוע אחרי שיעבור התקציב • "אני מבקש שאף חוק של האוצר לא יגיע לוועדה הזו, הכנסת לא עובדת אצלכם"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשפ"ג / 03.07.2023 10:07

יו”ר ועדת הכלכלה דוד ביטן תקף הבוקר (שני) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, במהלך דיון בוועדה סביב משבר ייבוא דבש ושמן זית במכסות פטורות ממכס.

ביטן אמר לנציג משרד האוצר: “שר האוצר עבד עלינו בעיניים. הוא אמר לי במפורש אחרי התקציב ‘אני מסיים את זה תוך שבוע’, אז שיעמוד במילה שלו. אתם צריכים להתבייש”.

ביטן הוסיף: “אני מבקש שאף חוק של האוצר לא יגיע לוועדה הזו – וכל חוק שיגיע נטפל בו בצורה שונה. אתם לא לבד. אני אביא היום הצעת החלטה לסיעת הליכוד שאנו מורים ליו”ר הקואליציה לא להעלות שום הצעה במליאה שקשורה לאוצר.

“אתם עובדים עלינו בעיניים, אתם צריכים לסגור את הדבש ולפתור את הבעיה של השום. יש לזה תקציב בתקציב המדינה אז תגמרו את העניין”.

הוא דרש: “תפסיקו גם את ביטול המכסים כי לא נתתם לחקלאים שום דבר. אני מבקש משר החקלאות לא לחתום יותר על שום דבר שקשור לאוצר. יש לכם זמן להתחרט עד סוף היום, או שתביאו לי הסכם על הנושא של השמן והדבש ופיצוי על השום, עד סוף היום. אני גמרתי איתכם.

“יש לכם שתי ברירות: או שתלכו לראש הממשלה ותבקשו שיפטר אותי מתפקיד היו”ר, או שתתחילו לעשות מה שאנחנו מבקשים. הכנסת לא עובדת אצלכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות