לא מתביישת? ח”כית מיש עתיד על הנשים החרדיות: “רחם להשכרה”

האמירה המקוממת של ח"כ דבי ביטון מיש עתיד במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת • אחר כך ניסתה לתרץ: "הדברים נאמרו כביקורת צינית" • ח"כ ארז מלול: "לפיד, חלפו כבר שעתיים מהאמירה הפוגענית והבזויה של חברת מפלגתך וקולך לא נשמע"
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 13:11

פליטת פה אומללה: במהלך דיון סוער שהתקיים היום (רביעי) בוועדת החוקה של הכנסת על הצעת ‘חוק הרבנות הראשית’, אמרה חברת הכנסת דבי ביטון מיש עתיד כי הנשים החרדיות הן “רחם להשכרה”.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

ביטון סיננה את דבריה כהערה לדברים של ח”כ גלעד קריב – שתקף את חברי הכנסת החרדים, ואמר בין היתר: “החבורה הזו, בסדר לה שעולם התורה יחיה על יציאתן של נשים חרדיות לשוק העבודה ולמרחב הציבורי, אבל חס וחלילה שתהיה חברת מועצה מקומית שהיא אישה חרדית או חברת מועצה דתית, חס וחלילה לה שתהיה חברת כנסת חרדית”.

הוא הוסיף: “זו חבורה של גברים צבועים שהצביעות שלהם היא לכל אורך הדרך”.

ח”כ דבי ביטון מיש עתיד נסחפה בלהט הדיון וסיננה תוך כדי דבריו הערת ביניים: “רחם להשכרה” – כשהיא מכוונת את דבריה לנשים החרדיות בטענה שכך נבחרי הציבור החרדים רואים אותן.

האזינו לדברים:

ח”כ ארז מלול בתגובה לדברים המקוממים של ח”כ דבי ביטון: “יאיר לפיד, חלפו כבר שעתיים מהאמירה הפוגענית והבזויה של חברת מפלגתך על הנשים החרדיות וקולך לא נשמע. אמירות בזויות שכאלו לא קשורות לימין או שמאל, לדת וגזע”.

מחברת הכנסת דבי ביטון נמסר: “בזמן שחברי הקואליציה אומרים פעם אחר פעם שהתרומה הגדולה ביותר של נשים שהן יינשאו ויגדלו משפחה ושאין להן מקום בשירות בצה״ל, אין מקום לאמירות מנותקות כמו שמצוטטות בכותרת למעלה. ‏מי שמזלזל בנשים החרדיות הם הגברים היושבים בממשלה ובקואליציה ולא אני”.

ביטון הוסיפה: “הדברים נאמרו כביקורת צינית גדולה ובהתייחסות לדבריו של חה״כ גלעד קריב בוועדת החוקה על הצביעות והגישה השוביניסטית שמכתיבים חברי הקואליציה שלוקחים את ישראל עשרות שנים אחורה. אני מצדיעה לנשים החרדיות, שקולן לא נשמע בכנסת ישראל אשר נלחמות על השיווין. ‏אמשיך להילחם להשמיע את קולן של כלל הנשים באשר הן”.

על רקע אמירתה המקוממת  הגישו הארגונים ‘בצלמו’ ו’יהודית’ תלונה חריפה לוועדת האתיקה של הכנסת, דרשו גינוי חריף לדבריה וענישתה באופן מחמיר.

שי גליק, מנכ”ל ארגון בצלמו: ”דבריה של ח”כ ביטון הינם פוגענים וגסים ומהווים פגיעה ישירה במאות אלפי נשים חרדיות. היא מעולם לא הייתה מתבטאת כך על אף ציבור חוץ מציבור חרדי אנחנו דורשים מועדת האתיקה לגנות אמירות אלו ולהענישה באופן מיידי”.

מוריה ליטווק, מנכ”לית ארגון יהודית: “השליחות להביא ילדים לעולם היא אבן יסוד ביהדות. אנו מצרות על כך שחברת הכנסת ביטון מצמצת את הוויתן של נשים המקימות משפחות יהודיות ערכיות ברוכות לכדי איבר בלבד, ומבטלת במחי יד את בחירתן. יש להעריך את תרומתן של הנשים החרדיות והדתיות בישראל לתרומתן לדמוגרפיה הישראלית ולחברה כולה.

“רק אתמול הלינו על הורדתה של ח”כ שירן השכל מבימת הכנסת, עת נשאה את תינוקה עימה. צר לנו על שלילת צלם האנוש של חברת הכנסת ביטון מהנשים החרדיות והדתיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות