לפיד השתלח: “מי ימנה את המפכ”ל הבא – נאשם או עבריין מורשע?”

ליברמן: לא נותנים לגיטימציה למהלכי סרק של נתניהו, אתם רוצים ללכת חד צדדי, תלכו • גנץ: בכל ממשלה שאקים או אהיה שותף בה בעתיד, אוודא את ביטול חוקי הרפורמה
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 14:54

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, האשים היום (שני), בפתח ישיבת סיעתו, את הממשלה בכשל מלחמה בטרור ובהונאת הציבור.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

“בסוף חודש מרץ התחיל המשא ומתן בבית הנשיא, אנחנו הזהרנו את כולם שמדובר בתרגיל הונאה ולא במו”מ אמיתי וכנה. כל מה שקרה מאז רק מוכיח את צדקת דרכנו. כל מה שקרה סביב הוועדה לבחירת שופטים, והקידום החד צדדי של עילת הסבירות אומר רק דבר אחד: אם אתה לא מקבל את עמדת הקואליציה, הם מיד שוברים את כללי המשחק”.

הוא הוסיף: “זה ברור במיוחד על רקע הבחירות ללשכה לעורכי הדין. יום אחרי ההפסד בבחירות, הקואליציה מיד הגישה חוק לפירוק לשכת עורכי הדין, וזה מקבל מיד אישור של ועדת השרים לענייני חקיקה.

“לכן אני קורא לחבריי לאופוזיציה, תודיעו כאן ועכשיו, שאין יותר שום תרגילי הונאה ושאתם לא חלק מאותה מצגת שווא שמנסים להציג נתניהו וחבריו, אין מו”מ. אנחנו לא נותנים שום לגיטימציה למהלכי סרק והונאה של נתניהו וחבריו לממשלה. אתם רוצים ללכת חד צדדי, תלכו”.

ליברמן התייחס לנושא הביטחוני: “אנחנו רואים איומים חדשים, והתמודדות עם איום רקטי גם מיו”ש. הכתובת הייתה על הקיר. הממשלה האת נכשלה במאבק בטרור. אי אפשר לנצח את הטרור ביו”ש בלי לטפל בראש הנחש, שהם ראשי הטרור ברצועת עזה. משם יוצאת היוזמה, ההדרכה והכסף. בלי חזרה לסיכולים ממוקדים – אי אפשר לנצח את הטרור ביו”ש”.

ח”כ בני גנץ תקף בפתח ישיבת סיעתו: “הבלמים בממשלה הזו נשרפו. זו לא ממשלה – זו אנרכיה. הבוקר, שרה בממשלת ישראל משווה את ראשי זרועות הביטחון לכוח ואגנר. איזה מסר זה מעביר לכוחות בשטח? לאזרחים שצריכים לציית לחוק? נתניהו צריך לפטר אותה. בלי גינויים ובלי הבהרות. כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה”.

על הרפורמה המשפטית אמר: “בכל ממשלה שאקים או אהיה שותף בה בעתיד, אוודא את ביטולם טרם הקמתה בחקיקה. אז אתם, חברי הקואליציה, תפגעו בדמוקרטיה, בעם, בביטחון ובכלכלה. המחאות יחזרו, ההשפעות ההרסניות על החברה יעלו מדרגה, והממשלה הזו – תתפרק במוקדם או במאוחר. ובממשלה הבאה, נוביל תהליך רוחב שיעגן את יסודות הדמוקרטיה וידאג לאזרחים – באחריות, בתהליך רחב, ותוך שמירת מערך של איזונים ובלמים”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעתו: “מפכ”ל המשטרה הודיע שהוא לא ימשיך בתפקיד, הוא לא מוכן לעבור את מסע ההשפלות. אבל מי ימנה את המפכ”ל הבא – השר הכושל או אדם עם 3 כתבי אישום, לזה הגענו. או נאשם או עבריין מורשע, אחד מהם יבחר. זה לא שפוי.

“זו הסיבה שהקואליציה עושה כל מאמץ לוותר את עילת הסבירות, בגלל שהמציאות הפכה לא סבירה. אם תבוטל עילת הסבירות – קודם כל הם יחזירו את דרעי, עוד עבריין מורשע, בניגוד לפסיקת בית המשפט, ואז נראה פה רק מינוי מקורבים, רק מכרזים תפורים. השחיתות תשתלט על מדינת ישראל. לאזרחים ישרים לא יהיה למי לפנות ולא יהיה מי שיגן עליהם”.

לפיד השתעשע עם חלומו: “הממשלה תיפול במהרה ואנחנו נקים את ממשלת הרוב השפוי שתתקן את מה שהם עושים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בטח שלא מי שהשיג תואר מהאוניברסיטה במרמה כמו לפיד
    26/06/2023 16:24
    דוד
  1. 🙂

  2. מה השתלח?
    26/06/2023 17:07
    שמוליק
  3. אמר דברים נכונים במהותם
    אריה אולי הגיע הזמן שתהיה קצת יותר אוביקטיבי?!