מערת נטיפים ענקית התגלתה בסמוך להרי ירושלים

המערה התגלתה במהלך עבודות בנייה ומיקומה המדוייק נאסר לפרסום • רשות הטבע והגנים: אנחנו צריכים להחליט בקרוב האם המקום ראוי לפתיחה למבקרים או אם יש רק לסגור ולמנוע את פגיעתו
אליעזר היון
כ"ה אלול התשע"ד / 20.09.2014 20:06

מערת נטיפים עצומה שנשמרה ללא מגע יד אדם במשך אלפי שנים, התגלתה במהלך עבודות בנייה בסמוך להרי ירושלים, כך דיווחו היום [שבת] אנשי רשות הטבע והגנים שהוזעקו למקום ביחד עם חוקרי המרכז לחקר מערות.

מקומה המדוייק של המערה טרם נמסר מפני שהיא ממופה ונסרקת על ידי המומחים, והכניסה אליה עשויה להיות מסוכנת.

אורי נווה, סגן מנהל מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים מסר: “המערה התגלתה במהלך עבודות בשטחים פתוחים שבהן כלי כבד חצב בשטח הררי. עבודות בשטחים פתוחים נעשות תמיד בליווי של פקחי התשתיות שלנו, בדיוק למקרים כאלה שבהם עשויים להיחשף ערכי טבע שיש לשמור עליהם”.

בשיחה עם חדשות 2 הוסיף נווה כי ישנם רמות שונות של שימור – ועל אנשי רשות הטבע והגנים להחליט בקרוב האם המקום ראוי לפתיחה למבקרים או אם יש רק לסגור ולמנוע את פגיעתו. “אנחנו כרגע בודקים מה העתיד המתאים למערה הזאת מבחינת השימור עליה. החוק מגן ואוסר לפגוע במערות”, הוא אומר.

המערה החדשה הינה באורך 200 מטרים והיא כוללת שני חללים גדולים – מעין אולמות גדולים. האולם הגדול הינו באורך של 40 מטרים וברוחב 20 מטרים. למערות נטיפים תפקיד חשוב במשך המים בשל העובדה כי בחלקן זורמים מים ממעיינות הסביבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות