חברו הטוב של הנרצח בפיגוע בעלי “נקטף” מטרמפ בידי סוכני שב”כ

כוחות ימ"ר ושב"כ עצרו את חברו הטוב של של נחמן מורדוף הי"ד, מתוך טרמפ שבו נסע באזור היישוב פדואל • חשוד, ככל הנראה, במעורבות באירועים הלאומניים שאירעו בימים האחרונים בכפרים ערבים
חיים טוויל
ד' תמוז התשפ"ג / 23.06.2023 17:23

השב”כ מבצע מעצרים: כוחות ימ”ר ושב”כ עצרו אחר הצהריים (שישי) את חברו הטוב של נחמן מורדוף הי”ד, שנרצח בפיגוע הירי ליד עלי, כאשר ‘קטפו’ אותו מתוך טרמפ בו נסע באזור היישוב פדואל.

העצור,  כבן 19, חשוד, ככל הנראה, במעורבות באירועים הלאומניים שאירעו בימים האחרונים ביהודה ושומרון, לאחר הטבח בכניסה לישוב עלי.

“מאז הרצח הבן שלי לא מפסיק לבכות, הוא שבור לגמרי מרצח חברו”, סיפר אביו של העצור.

מיד עם מעצרו הוצא כנגדו צו חריג המונע ממנו מפגש עם עו”ד, והוא נלקח ישירות לדיון בבימ”ש השלום בירושלים, שם ידרשו עורכי דינו עדי קידר ונתי רום מארגון חוננו את שחררו המידי.

חבר הנרצח אשר נעצר מצטרף לשלושת פעילי הימין, חברים של הנרצחים, אשר נעצרו אמש בשעות הערב.

בימ”ש השלום בירושלים דחה מוקדם יותר את בקשת הימ”ר והשב”כ להאריך את מעצרם ב-10 ימים והאריך את מעצרם עד יום שני בלבד. העצורים ישהו בשבת במעצר.

לאחר הדיון אמר עו”ד נתי רום: “לצערנו שוב התבשרנו על מעצר שערוריתי של שב”כ וימ”ר ש”י של שלושה חשודים, חלקם ללא עבר פלילי כלל, עם צו דרקוני של איסור מפגש עם עו”ד. מדובר בפגיעה קשה מאוד של זכויות אדם.

“יש לציין שבמשך שעות לא איפשרו לנו לתת יעוץ למרות שלא היה צו. צר לנו מאוד שהשב”כ וימ”ר ש”י משתמש בכלים כאלו דרקונים כלפי יהודים וכלפי מתישבים, במקום למגר את הטרור. אנחנו גם רואים את הדברים הרעים במגזרים אחרים שימוש בנשק בלתי חוקי ולא משתמשים לא בצפון ולא בדרום לא בצווים הדרקונים האלו של איסורי מפגש, כאן יש איסור מפגש.

“אנחנו מעריכים שמדובר בהכנה לצווים מנהלים ומעצרי שווא רק סימבולים תקשורתיים כהכנה למעצר המנהלי. צר לנו שהכוחות מופנים לעבר המתיישבים במקום להיות מופנים למבצעי הפיגועים וכנגד פיגועי טרור. ראינו תמונות גם בצפון גם בדרום של אנשים שיורים בנשק חם חלקם גם שוטרים ולא בוצעו שם מעצרים עם כלים דרקוניים שכאלה.

אנחנו שמחים שכבוד השופטת ג’ויה קיבלה את טענותינו, כי לא אפשרו לעצורים לתת איזשהי טענה ראשונית משום שלא חקרו אותם בכלל עד הרגע הזה, אנחנו מבקשים ומקווים שיאפשרו לנו לפגוש אותם בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות