החליט סופית? בן גביר לא יאריך את כהונתו של המפכ”ל קובי שבתאי

בפגישה שנערכה בין השר לביטחון פנים למפכ"ל המשטרה, אמר בן גביר לשבתאי כי מבחינתו הוא נכשל במענה לבעיית האלימות בחברה הערבית, ובכך שהוא עסוק במינויים של חברים שלא על בסיס מקצועי • מקורביו של שבתאי טוענים מנגד, כי גמלה בליבו החלטה לוותר על השנה הרביעית
חרדים 10
כ"ו סיון התשפ"ג / 15.06.2023 15:52

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט שלא להאריך את כהונת המפכ”ל, יעקב שבתאי, בשנה נוספת, כך נודע ל”ישראל היום” מפי גורמים בסביבתו של השר.

איציק סבן מדווח כי מנגד, מקורביו של שבתאי, שאמור לשוב ארצה מחו”ל מחר, טוענים כי בימים האחרונים גמלה בליבו החלטה לוותר על השנה הרביעית, אולם הוא לא הודיע על כך באופן רשמי.

היחסים בין השר למפכ”ל אינם תקינים במרבית הזמן. בן גביר הואשם שהוא הדליף לתקשורת שיחות פנימיות בין השניים, דבר שהכעיס מאוד את שבתאי וסביבתו. בן גביר מצידו כעס על שבתאי בכך שהוא אינו משתף איתו פעולה ואינו פועל לפי מדיניותו.

לפי הדיווח של ‘ישראל היום’, הפצוץ התרחש במהלך פגישת עבודה שקיימו השניים בשבוע שעבר לאחר הטבח ביפיע. בפגישה הבהיר בן גביר למפכ”ל כי מבחינתו הוא נכשל בשני פרמטרים: אי הפחתת מעשי הרצח בחברה הערבית, ובכך שהוא עסוק במינויים של חברים ולא במינויים על בסיס מקצועי.

בן גביר הבהיר למפכ”ל כי אין בכוונתו לאשר את רשימת המלצותיו למינויי ניצבים ובהם את מינויו של מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, מועמדו של שבתאי להחליף את ניצב עמי אשד במחוז תל אביב.

שבתאי פירש זאת כהבעת אין אמון. מכאן, לדברי מקורביו, גמלה בליבו ההחלטה לסיים את כהונתו בינואר הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות