נתניהו לגנץ ולפיד: “תפסיקו עם האיומים, שבו איתנו לשיחות”

בקואליציה הצביעו נגד שתי המועמדות - קארין אלחרר וטלי גוטליב - כדי לדחות את ההצבעה לוועדה בחודש • ראשי הקואליציה לאופוזיציה: "להפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות" • ח"כ חילי טרופר: "נתניהו בחר בפוליטיקה קטנה" • מארגני המחאה מאיימים: נצא לרחובות
יוני גרין
כ"ה סיון התשפ"ג / 14.06.2023 14:01

במליאת הכנסת הסתיימה ההצבעה החשאית עבור נציגי הקואליציה והאופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים.

המועמדים היו חברי הכנסת טלי גוטליב מהליכוד וקארין אלהרר מיש עתיד.

בקואליציה החליטו להצביע נגד המועמדים ובכך לדחות את ההצבעה בחודש, מה שגרר איומים של האופוזיציה בפיצוץ השיחות בבית הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא למפלגות האופוזיציה להיכנס להידברות אמיתית: “גנץ אמר אתמול שאם הקואליציה תבחר שני נציגים לועדה לבחירת שופטים, הוא יפוצץ את השיחות. טוב, זה לא קרה, אבל הוא ממשיך לאיים.

“אז אני אומר לאופוזיציה, תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים, אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים – שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף סוף להסכמות”.

עוד קודם לכן ראשי הקואליציה פרסמו הודעה בה קראו להמשך השיחות בבית הנשיא, על אף המהלך של הקואליציה לדחות את הבחירות בחודש –  ותקפו את ח”כ טלי גוטליב על שלא הסירה את מועמדותה.

בהודעה נאמר: “ראש הממשלה, כל ראשי הקואליציה וסיעת הליכוד, אינם מוכנים לקבל מצב שבו חבר כנסת יפעל על דעת עצמו ויפר את ההסכמים הקואליציוניים, בפרט בנושא רגיש זה. לכן החליטו ראשי הקואליציה, בלית ברירה, להפעיל את הסעיף בתקנון הכנסת שמאפשר להשאיר את המצב כפי שהוא ולא לבחור באף מועמד, עד שיתקיימו בחירות חדשות בתוך 30 יום”.

הם הזכירו את דבריו של בני גנץ אתמול: “רק אתמול גנץ אמר שהוא יפוצץ את השיחות אם ייבחרו שני נציגי קואליציה. זה לא קרה, ועדיין גנץ ממשיך לקרוא לפיצוץ השיחות.

“ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים ולהפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות”, נאמר בהודעה המשותפת.

הם הוסיפו: “אחרי 3 חודשים של סירוב עיקש מצד האופוזיציה לכל הצעה שהובאה על ידי נציגי הקואליציה, כולל הצעות שהועברו בימים האחרונים ולא זכו כלל למענה, ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להמשיך בשיחות ולהגיע להסכמות ללא דיחוי”.

מובילי המחאות נגד הממשלה מסרו עם פרסום הכוונה להצביע נגד כל המועמדים ובכך לדחות את ההצבעה לחודש הבא: “אם לא תמונה היום הועדה לבחירת שופטים עם חברת האופוזיציה כחלק ממנה, קוראים לציבור לצאת לקפלן הערב בשעה 20:00.

“נתניהו החליט להרוס את המדינה – רק הציבור יכול להציל את ישראל מדיקטטורה חשוכה”.

חבר בצוות המשא ומתן חילי טרופר מהמחנה הממלכתי: “נתניהו בחר היום בפוליטיקה קטנה על פני אחריות למדינה. מפחד הקיצוניים במפלגתו, הוא הפר סיכום מול בית הנשיא, בחר בתרגיל קטנוני ומביא לכך שהשיחות בניסיון להגיע להסכמות נעצרות. האחריות עליו”.

המחנה הממלכתי איים מוקדם יותר: “מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג”

גם יאיר לפיד: “נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות”.

ח״כ אביגדור ליברמן, כתב: ״כפי שאמר יצחק שמיר ז״ל, הים אותו ים, הערבים אותם ערבים ונתניהו אותו נתניהו.  גם ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הופכת לעוד פארסה, לעוד תרגיל מלוכלך מבית היוצר של נתניהו. הגיע הזמן, שלפיד וגנץ יתפכחו ויודיעו באופן מיידי על הפסקת כל שיתוף פעולה עם רוה״מ ואנשיו ועל הפסקת השיחות בבית הנשיא, ויפה שעה אחת קודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות