הפשיעה הערבית: 5 נרצחו ביפיע, בת 3 ובן 30 נפצעו קשה בכפר כנא

הילדה נפגעה מכדור תועה בכפר כנא ופונתה לבית החולים פוריה • גבר נוסף כבן 30 פונה גם הוא במצב קשה • באירוע אלימות נוסף ביפיע, דקות לאחר מכן: אלמוני פתח בירי לעבר עסק שטיפת מכוניות ורצח 5 • גדעון סער: "החידלון הולך ומעמיק. חבורה של כשלונרים!"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ט סיון התשפ"ג / 08.06.2023 16:11

ילדה כבת 3 נפגעה אחר הצהרים (חמישי) באורח קשה מכדור טועה באירוע אלימות בכפר כנא.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו לה טיפול רפואי ופינה אותה למרכז הרפואי פוריה. יחד איתה פונה דוד שלה, כבן 30, כשהוא במצב קשה, עם פציעות חודרות.

חובש בכיר במד”א אנס עואודה סיפר: “ילדה בת 3 הובאה אלינו לתחנת מד”א כשהיא סובלת מפציעות חודרות בגופה, ופצוע נוסף, גבר כבן 30 הובא לחבירה עם צוות מד”א בכביש סמוך כשגם הוא סובל פציעות חודרות בגופו. הענקנו לשניהם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבם קשה”.

מבית החולים נמסר: אל חדר ההלם של המרכז הרפואי הגיעו שני פצועי ירי מארוע בכפר כנא – ילדה בת שלוש במצב קשה, מונשמת. בן 30 במצב קריטי ולא יציב עם מספר פצעי ירי.

הרקע לאירוע הינו סכסוך בין עבריינים.

בהפרש של דקות, התרחש אירוע ירי נוסף ביפיע שבגליל, שם נרצחו 5 בני אדם בשנות ה-30 לחייהם – כאשר אלמוני פתח בירי לעבר עסק של שטיפת רכבים.

לפי ‘מעריב’, מחקירה ראשונית עולה, כי הירי בוצע מנשק אוטומטי. על פי ההערכות מדובר בקורבנות נוספים לסכסוך העקוב מדם של ארגוני הפשע של חרירי ובכרי.

חובש בכיר עאטף סאלם ופראמדיק מאור אטגדי מיחידת האופנועים של מד”א סיפרו: “הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. 5 פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש”.

ויסאם זועבי, סגן מנהל מרחב גלבוע של מד”א: “אנשים היו מוטלים על הרצפה, חמישה גברים. המשטרה החלה לאסוף ראיות, אירוע מאוד קשה, כמו זירת פיגוע לכל דבר. התחלנו להעניק בשטח טיפול מציל חיים ופינינו אותם לבית החולים. זה היה בעסק לשטיפת מכוניות סמוך לכביש הראשי”.

ראש הממשלה נתניהו הגיב: “מזועזע מהרצח המחריד ליד נצרת. נחוש להכניס את השב”כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד ארגוני הפשע”.

ח״כ גדעון סער בתגובה לאירועי האלימות הקשים היום בכפר כנא וביפיע:

“תוך דקות ספורות – שתי תקריות ירי קטלניות בכפר כנא וביפיע. בשבוע בו התפטר ראש האגף למאבק בפשיעה בחברה הערבית במשטרת ישראל – החידלון הולך ומעמיק. ומה עשה נתניהו השבוע בנושא? או-אה, הוא נפגש השבוע עם סיעת חד״ש-תע״ל! בן-גביר? הוא בכלל לא בארוע. איזו חבורה של כשלונרים!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות