מתנה לחרדים בתלושי מזון? יועמ”ש משרד הפנים דוחה את הביקורת

היועץ המשפטי של משרד הפנים קבע: לא נפל כל פגם בהחלטת הממשלה לתקצב מיליארד שקלים לתלושי מזון עבור זכאים להנחה בארנונה בהיקף של 70% • דחה הטענות שמדובר בחלוקת כספים שנועדה בעיקר לשרת את המגזר החרדי
חרדים 10
ט"ו סיון התשפ"ג / 04.06.2023 12:09

היועץ המשפטי של משרד הפנים, יהודה זמרת, קבע כי לא נפל כל פגם בהחלטת הממשלה לתקצב מיליארד שקל – 400 מיליון ב-2023, ו-600 מיליון ב-2024 –  לתלושי מזון עבור זכאים להנחה בארנונה בהיקף של 70%.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

כך דווח היום (ראשון) אבישי גרינצייג ברשת ב.

היועץ דחה את הטענות שמדובר בחלוקת כספים שנועדה בעיקר לשרת את המגזר החרדי על פני מגזרים אחרים.

במסמך שפרסמה לשכת הייעוץ המשפטי של משרד הפנים נכתב: “לצערנו, היקף העוני לא מתחלק בשוויון והיקף האוכלוסייה החרדית שהוכר כנמצא מתחת לקו העוני עולה באופן ניכר על הקיים באוכלוסייה היהודית הכוללת כאשר אף כאן, היקף העוני מושפע ונגזר ממספר הילדים במשפחה”

הייעוץ המשפטי מציין כי האוכלוסייה החרדית מועדת לאי ביטחון תזונתי. “זאת משילוב היקף הסובלים מעוני ואי ביטחון תזונתי בחברה החרדית, על רקע מצבה הכלכלי ומאפייני התעסוקה והשכר בה, ביחד עם מספר הילדים הגדול למשפחה ביחס לאוכלוסיות השונות, שאף הוא פרמטר מהותי ליצירת אי ביטחון תזונתי. לאור זאת, לא ייפלא כי האוכלוסייה החרדית נזקקת, אובייקטיבית, לסיוע מורחב מחלקה היחסי באוכלוסייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות