אחרי הטרגדיה המטלטלת: בעלזא הקימה ארגון למען ‘יוצאים בשאלה’

האדמו"ר מבעלזא הורה להקים את 'אהבת קדומים', ארגון שיסייע ליוצאים ויוצאות בשאלה מהחסידות • כ-30 מהם קיבלו מהארגון מסע ממומן במדינות אירופה, במטרה לגבש את הקבוצה • "קיבלנו חיבוק אמיתי"
חרדים 10
י' סיון התשפ"ג / 30.05.2023 18:18

תפנית בחצר החסידית: האדמו”ר מבעלזא הורה להקים ארגון בשם ‘אהבת קדומים’, שיסייע ליוצאים ויוצאות בשאלה שנטשו את דרך החסידות.

לפי דיווח של יואלי ברים בגלי צה”ל, הרקע להתארגנות הוא טרגדיה שפקדה את בעלזא לפני חצי שנה, אז בן למשפחה מהחסידות שיצא בשאלה, שם קץ לחייו כשהוא בן 23 –  אסון שלפי אחד המקורבים לבית האדמו”ר טלטל אותו והוביל להבנה שאי אפשר להיות יותר בנתק עם יוצאים בשאלה.

הקמת הארגון לא נועדה להחזיר אותם בתשובה, אלא להכיר בקיומם ולקרבם.

“הם למדו במוסדות החסידות לאורך חייהם, למרות שהחליטו שלא לשמור תורה ומצוות, חייבים לדאוג להם הלאה ולחבק אותם, ללא שום תנאים”, אומר  בכיר שהיה חלק ממארגני התהליך.

המהלך כלל כינוס סודי מאוד שהתקיים בחוץ לארץ, יחד עם כשלושים ‘יוצאים בשאלה’ מהחסידות, ביוזמה שמטרתה לגבש ‘קבוצת יוצאים’ שיהפכו למעין משפחה וכמובן יחזרו לקשר עם משפחותיהם – כל זה במימון מלא של חסידות בעלזא.

לפי הדיווח, אותם ‘יוצאים בשאלה’ קיבלו מסע ממומן במדינות אירופה, חלקם עם בני ובנות זוגם. “קיבלנו חיבוק אמיתי, מרגישים כמו בחלום”, הם צוטטו בגל”צ.

יצוין, כי בציבור החרדי קיימים מזה שנים ארגונים הפועלים בקרב ‘יוצאים בשאלה’ ו’נושרים’.  אלא שהחידוש הפעם: מנהיג חצר מעניק למהלך חסות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צעד מתבקש לאור ריבוי החוזרים בשאלה בבעלזא.
    31/05/2023 16:55
    דירנפלד