גורם בדגל תוקף את אגו”י: ‘לא הביאו שקל חדש ועודדו גלי הסתה’

ההסכם בין שר האוצר לאגודת ישראל: אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי • גורם בדגל התורה תקף את עמיתיו: "ההתנהלות של אגו"י היתה הזויה, הם לא הביאו שקל אחד חדש - ועודדו גלי הסתה מיותרים נגד הציבור החרדי"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 13:58

במליאת הכנסת החלו הבוקר (שני) הדיונים לאישור תקציב המדינה – כשברע התקיימו דיונים להרגעת האיומים מתוככי הקואליציה שלא להצביע בעד תקציב המדינה.

בצהריים נמסר מטעם הליכוד, כי “הושג הסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳’ לבין סיעת יהדות התורה”.

בהסכם הוחלט, כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות – עד 250 מיליון שקלים.

בהתאם לסיכום,  “אברכי הכוללים יקבלו מענק חד-פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הן יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי”.

גם מול המשבר עם השר בן גביר והשר יצחק וסרלאוף מסתמן פיתרון דומה: התוספת לנגב והגליל תמומן מיתרות לא מנוצלות שיהיו בתקציב המשרד לביטחון לאומי. ההערכה היא שיושג סיכום עוד היום.

בתוך כך, גורם בדגל התורה תקף את ח”כי אגודת ישראל על הסיכום שהושג עם הליכוד: “ההתנהלות של אגו”י היתה הזויה, הם לא הביאו שקל אחד חדש – ועודדו גלי הסתה מיותרים נגד הציבור החרדי. לפי ההסכם, אין באמת תוספת”.

מיד לאחר פירסום הסיכום בין ראש הממשלה ושר האוצר עם השר גולדקנופף, יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב: “סמוטריץ’ ונתניהו נכנעו. מעל חצי מיליארד ש”ח נוספים יועברו למפלגות החרדיות. לא מספיק לעסקנים החרדים המונופול על מערך השחיטה, עכשיו הם גם שוחטים את מעמד הביניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות