קנית אורז, ציפור שיר נדירה מאד, טובעה לראשונה בתחנה בירושלים

'קנית האורז' דוגרת במזרח אירופה והקווקז, ונודדת לתת-היבשת ההודית • ציר הנדידה שלה עובר מזרחית לישראל, לכן היא נדירה כל כך • "הגעתה לירושלים מרגשת במיוחד"
שלמה בן חיים
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 11:05

אורחת נדירה לכבוד יום ירושלים: דווקא בבוקר עמוס במתנדבים, שהגיעו לסייע במחקר בתחנה לחקר ציפורי ירושלים ע”ש נילי ודוד של החברה להגנת הטבע, הופתעו אנשי התחנה למצוא ציפור נדירה מאוד בישראל שטרם תועדה בירושלים – והמפגש האחרון איתה היה בשנת 2017.

מדובר ב’קנית אורז’, ציפור שיר קטנה יחסית וקצרת כנף עם זנב ארוך, שאורכה כ-13 ס”מ בלבד.

הקנית נלקחה לביתן אריאל שבתחנה, שם טובעה, קוטלגה ושוחררה.

יותם בשן, מנהל התחנה לחקר ציפורים ע”ש נילי ודוד של החברה להגנת הטבע וצפר בכיר: “בעונה זו של סוף נדידת האביב, אנו זוכים לפגוש ב’מאחרים’ – הפרטים הצעירים או הפצועים שהנדידה קשה להם יותר ולעיתים לוקח להם קצת יותר זמן לנדוד. אנו לא יודעים מה גרם לקנית הנדירה להגיע אלינו, אולי היא הגיעה לברך את ירושלים לכבוד יום ירושלים, ואנו מקווים שתישאר קצת כדי שנוכל לצפות בה וללמוד על אודותיה”.

בחברה להגנת הטבע מציינים, כי ‘קנית האורז’ דוגרת במזרח אירופה והקווקז, ונודדת לתת-היבשת ההודית. ציר הנדידה שלה עובר מזרחית לישראל, לכן היא נדירה כל כך.

“כפי ששמה מרמז, הקנית מחבבת שדות אורז. התיעודים עם קנית אורז בישראל מתרחשים בעיקר בפעילות טיבוע, כיוון שאז מתאפשר זיהוי ודאי של הציפור. עד היום, היא תועדה באילת, מעגן מיכאל, אגמון החולה וכו’, אולם הגעתה לבירה מרגשת במיוחד”, אומר בשן.

התחנה לחקר ציפורי ירושלים ע”ש נילי ודוד של החברה להגנת הטבע היא אתר הטבע העירוני הראשון מסוגו בארץ, ומהווה מוקד משיכה למאות אלפי ציפורים צבעוניות ואלפי מטיילים וקבוצות בכל עונות השנה.

תחנת המחקר, הצמודה לכנסת, שומרת על אחד מאתרי הטבע המיוחדים בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות