גפני: “גם לבת שלי מגיע תקציב, למרות שלא למדה על נועה קירל”

יו"ר ועדת הכספים הציג במליאה את תקציב המדינה - והגיב על ההסתה של השמאל: "אם היינו הולכים איתם היינו רואים מלא כתבות למה חייבים בישראל לומדי תורה!" • "הנכדה שלי לומדת ליבה ויותר מחילוני, מכיוון שהיא לומדת גם את הליבה של היהדות! אז בגלל זה לא מגיע לה תקציב?"
אריה ריבקינד
ב' סיון התשפ"ג / 22.05.2023 10:27

הדיון במליאת הכנסת על אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים החל היום (שני) לקראת ההצבעות שיתקיימו החל ממחר בערב.

באגודת ישראל אומרים כי הם הגיעו להבנות כלליות עם הממשלה ביחס לתקציב שהם דורשים עבור מוסדות הפטור ואברכי הכוללים, אך טרם נוסח איתם הסכם מפורט.

“אני לא מושקה. אני פריץ!”. גפני מציג תקציב

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, פתח את הדיון במליאה והציג  את חוק תקציב המדינה וחוק ההסדרים: “בבחירות האחרונות לא הייתה מילה נגד החרדים. אמרו שאני שמאלני ונפגש עם לפיד וגנץ וקיוו שנלך עם השמאל. אם היינו הולכים איתם היינו רואים מלא כתבות למה חייבים בישראל לומדי תורה! למה חייבים את מי שתורתו אומנותו ובלי זה אין לנו זכות קיום! .

“איך אומרים שרוצים שתהיה דמוקרטיה? אנחנו חיים בדיקטטורה. אני צריך לעשות מה שכתב ‘הארץ’ אומר”.

במהלך דבריו הדף גפני את הביקורת של השמאל נגד הכספים שהועברו לחרדים: “יש לי נכדה, נולד לה בן. היא בחורה צעירה, עובדת בהייטק, מרוויחה יפה. היא עובדת יחד עם החברות החרדיות שלה, שלמדו יחד איתה בסמינר בבני ברק.

“אבל בית הספר שלה היה מתוקצב בחצי ממה שמתוקצב בית ספר ממלכתי. זה בית ספר שמפוקח לחלוטין על ידי משרד החינוך, לומדים ליבה, הבוגרות הולכות להייטק. אבל פה יושבים אנשים שאומרים שלא מגיע לה. היא לא לומדת רק ליבה, כימיה, אלגברה, היא גם לומדת יהדות. ועדיין מקבלת חצי מהתקצוב. למה?

“הנכדה שלי לומדת את מקצועות הליבה ויותר מתלמיד חילוני, מכיוון שהיא לומדת גם את הליבה של היהדות! “הבת שלי, שדיברתי איתה, לא למדה על נועה קירל. לא למדה. אז מה? אז בגלל זה לא מגיע תקציב? הייתי גם תורם לה קצת בגדים שיהיו לה…”

גפני אמר עוד: “אחי החרדי היה במלחמת שלום הגליל, חרדי כזה שתראו אותו ותצעקו לו פרזיט! לך לצבא! שזה מה שקרה שגרנו בת”א, הוא חזר מהקרב בסולטן יעקוב, חברים שלו נהרגו שם! הילדים שלו יקבלו חצי תקציב ממה שיאיר לפיד יקבל, זה שהיה בעיתון המחנה”.

על קרן הארנונה אמר: “מדובר בקרן שאם תגשים את תכליותיה היא יכולה לסייע גם לרשויות חלשות, וגם לשפר את בעיית הדיור”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פדחן
    22/05/2023 11:45
    שני
  1. לא כל מה שחושבים צריך לומר בקול

  2. ממש בושה
    22/05/2023 17:14
    מירי
  3. ההיבריס של גפני הגיע לרמה כל כך מזעזעת. הוא באמת חושב שבבתי הספר החילוניים לומדים על נועה קירל? הוא באמת לא מבין שכדי שיהיו לנו כבישים, בנינים, חקלאות, תעשיה, רפואה, הי טק, צבא וכולי חייבים ללמוד פיזיקה, מתמתיקה, ספרות, ביולוגיה וכולי? מאיפה האטימות והיהירות הזאת? גפני יושב ראש ועדת הכספים כבר המון המון שנים. מנהל את חיינו. ש ע ר ו ר י ה !!!