חוסל בכיר שישי בג’יהאד בתקיפת דירה: ראש מחלקת המבצעים

איאד אל-חסני, המכונה אבו אנס, היה אחראי על חטיבת המבצעים בזרוע הצבאית של הג'יהאד וחבר במועצה הצבאית • הוא המחליף של חליל אל-בהתיני - האחראי על המערך הרקטי שחוסל בתחילת המבצע • גם עוזרו האישי חוסל • החיסול: במסגרת גל תקיפות על בתי מחבלים ברצועה
חיים טוויל
כ"א אייר התשפ"ג / 12.05.2023 17:35

מחוסל שישי בכיר בארבעה ימים: במבצע משותף עם שב”כ – צה”ל חיסל  אחר הצהרים (שישי) בדירת מסתור בכיר נוסף בג’יהאד האיסלאמי – איאד אל-חסני, המכונה אבו אנס.

המחבל שחוסל הוא מותיקי הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי, אחד מסגניו של אכרם אלעג’ורי, אחראי על חטיבת המבצעים בזרוע הצבאית של הג’יהאד וחבר במועצה הצבאית.

הוא מונה כמחליף של חליל אל-בהתיני, המחבל שהיה אחראי על המערך הרקטי של ארגון הטרור וחוסל על ידי חיל האוויר כבר במכת הפתיחה של מבצע ‘מגן וחץ’.

 לפי הדיווחים, גם עוזרו האישי מוחמד עבד אלעאל חוסל.

הדירה של הבכיר שהופצצה הייתה בבניין בן שבע קומות במרכז העיר עזה. אש ועשן נראו מהדירה בתמונות שהופצו מהמקום.

הפלסטינים דיווחו על מספר הרוגים במקום.

אל-חסני הוא אחד המנהיגים הבולטים של גדודי אל-קודס ומבוקש על ידי ישראל כבר יותר מ-26 שנה. הוא היה אחראי על שני פיגועי התאבדות בתוך ישראל לפני שגדודי אל-קודס הפכו לזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי, והיה אחראי על שורה של פיגועים נוספים באינתיפאדה השנייה.

דובר צה”ל מסר, כי סוכל בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי, איאד אלחסני, מפקד תיק המבצעים של הארגון בכלל הרצועה. אלחסני, הוביל את תיק המבצעים בארגון וכחלק מכך היווה דמות משמעותית בניהול הלחימה ובקבלת ההחלטות של הארגון. יחד איתו סוכלמחבל גא”פ נוסף.

בימים האחרונים ובנוסף על תפקידו, החליף אלחסני את חליל בהיתיני, שסוכל ביום הראשון למבצע “מגן וחץ”, בתפקידו כמנהל הלחימה במרחב ברצועה.

אלחסני היה אחראי על יצירת קשר ישיר עם בכירי ארגון הגא”פ, וניהל קשר רציף עם כלל המערכים ברצועה. אלחסני הוא דמות מפתח בארגון, שהיה מעורב בכלל ההחלטות הנוגעות לירי הרקטי ומטחי הרקטות שביצע הארגון לעבר מדינת ישראל.

מתוקף תפקידו היה אחראי גם על המטחים לעבר מדינת ישראל בימים האחרונים.

אלחסני היה שותף מרכזי בתכנון מתווים התקפיים במטרה לפגוע בתושבי מדינת ישראל והיווה דמות משמעותית במוכנות הארגון ללחימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאלה עקרונית
    14/05/2023 10:05
    גל
  1. לאיזה חוג חסידי אלחסאני משוייך שהוא זכה לקבלת את העליה של שישי ?