בן גביר הסביר למה לא בא – ועקץ את גלנט: אני ראיתי עשרות נרצחים

השר לביטחון לאומי הסביר למה נעדר מישיבת הממשלה: "נכון, זו לא ממשלת עוצמה יהודית, אין לנו 64 מנדטים, אבל גם בליכוד הבטיחו הבטחות" • הבהיר כי חרם ההצבעות יימשך: "אנחנו דורשים לאמץ את ערכי הימין. לא לשחרר מחבלים אלא להרוג אותם"
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשפ"ג / 07.05.2023 17:58

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהיר אחר הצהריים (ראשון) כי ח”כי ‘עוצמה יהודית’ ימשיכו להיעדר מההצבעות בכנסת – ומסביר מדוע הוא ושריו החרימו את ישיבת הממשלה.

ההילולא: זה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

בן גביר שביקר הבוקר ביחידת הימ”מ של משמר הגבול – סיפר: ”הודיתי ללוחמים ולמפקדים על אומץ ליבם ועל תעוזת הנפש. גם תושבי הדרום גיבורים. הם סופגים פעם אחר פעם מתקפות של אירגון טרור רצחני. אבל מדינת ישראל חייבת לעבור מהכלה – למתקפה. ממשלת ישראל חייבת ליזום, לחתוך מגע, לאמץ את ערכי הימין.

“נכון, זו לא ממשלת עוצמה יהודית, אין לנו 64 מנדטים, אבל גם בליכוד הבטיחו הבטחות. זו הסיבה שלא הגעתי היום לישיבת הממשלה וזו הסיבה שחברי עוצמה יהודית לא יגיעו להצבעות בכנסת. אנחנו דורשים לאמץ את ערכי הימין”.

בן גביר ענה לביקורת שמתח עליו שר הביטחון: ”ומילה אחת לשר גלנט – שדיבר על כך שראה הרבה גופות של מחבלים. אין לי בכך ספק. אבל השר גלנט, בשנים האחרונות, אני ראיתי עשרות נרצחים, אנחנו צריכים בשביל אותם נרצחים להפסיק את ההכלה, להפסיק את הוויתורים, לא לשחרר גופות, לא לשחרר מחבלים, אלא להרוג אותם”.

שר הביטחון השיב מוקדם יותר היום למבקרים את מהלך החזרת גופות מחבלים לרשות הפלסטינית וטוען כי הצעד הזה כלל לא משפיע על ארגוני הטרור.

“לצערי הרב, גופות של מחבלים לא מהוות נכס שמשפיע על ארגוני הטרור, למעט במקרים חריגים הקשורים ספציפית לחמאס”, אמר השר בישיבת הממשלה.

לטענתו, “אין קשר בין גופת מחבל בארגון קיקיוני ביהודה ושומרון להחלטות של סינוואר בעזה. זה לא מעניין אותם”.

גלנט הוסיף: “באופן אישי, אני לא מתרגש משר או שרה שתוקפים אותי, הם ראו פחות גופות מחבלים ממני. הבעיה שהאמירות האלו שוחקות את נפשן של משפחות הנעדרים ומייצרות אצלן תחושה לא נכונה שלא עושים למענם מספיק, וזה כמובן לא נכון”.

גלנט ציין עוד, כי “מערכת הביטחון משקיעה מאמצים אדירים להשיב את הנעדרים. אני מציע לכל חברי הממשלה להפסיק עם האמירות הלא אחראיות והמזיקות האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות