מחשובי זקני חב”ד בישראל: הגה”ח הרב שמעון משה דיסקין זצ”ל

בבני ברק נפטר, בגיל 87, הגה"ח הרב שמעון משה דיסקין זצ"ל, רב בית כנסת חב"ד ברחוב רש"י בבני ברק - ומחשובי רבני וזקני חסידי חב"ד בישראל • אחד מבניו הוא הגאון רבי חיים שלמה דיסקין - רבה הראשי של  העיר קריית אתא
יוסף גרינבוים
ט"ז אייר התשפ"ג / 07.05.2023 11:34

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר היום (ראשון), בגיל 87, הגה”ח הרב שמעון משה דיסקין זצ”ל, רב בית כנסת חב”ד ברחוב רש”י בבני ברק – ומחשובי רבני וזקני חסידי חב”ד בישראל.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

נולד בפולין בי”ב שבט תרצ”ו לאביו הגאון רבי אהרן יעקב דיסקין ולאמו מרת שיינא מלכה, ובברית נקרא על שם סבו מצד אביו, הגאון רבי שמעון משה דיסקין, רבה של לכוביץ’ וראש משפחת דיסקין החב”דית.

אביו כיהן כרבה של העיר לובאני ברוסיה, ונאסר בעוון הפצת יהדות והוגלה לקזחסטן, שם זכה לעמוד בקשר קרוב עם אביו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, שהוגלה גם הוא לקזחסטן.

עם סיום מלחמת העולם השנייה הבריחה המשפחה  את הגבול מרוסיה, במסגרת ‘הבריחה הגדולה’ של חסידי חב”ד, והתעכב במשך מספר שנים בצרפת. לאחר מכן עלה לארץ הקודש והתיישב בבני ברק, שם נמנה על חשובי חסידי חב”ד בעיר.

כנער למד המנוח זצ”ל בישיבת פוניבז’ בבני ברק. עם הגיעו לפרקו התחתן עם רעייתו מרת חנה הינדא בת ר’ שלמה ורוחמה בלומה לבית טייטלבוים, וקבע אף הוא את מגוריו בבני ברק.

ששימש בעבר כחבר הנהלת ישיבת ‘אחי תמימים’ בראשון לציון ומרכז ישיבות תומכי תמימים בארץ הקודש.

עם הקמת תלמוד תורה חב”ד בני ברק, נמנה על ארבעת חברי ההנהלה, ובשנת תשל”ו אף זכה ליחידות מיוחדת מהרבי מליובאוויטש בקשר לתפקיד זה.

כיהן כרב בית הכנסת חב”ד ברחוב רש”י בבני ברק.

משפחתו:

בנו, הגאון רבי חיים שלמה דיסקין – רבה הראשי של  העיר קריית אתא, ושליח חב”ד הראשי בעיר.

בנו, הגאון רבי ישראל מאיר דיסקין – שליח חב”ד הראשי לגרמניה ורב במינכן.

בתו מרת רוחמה בלומה, רעיית הרב מנחם גרינברג – שליח חב”ד ביישוב שוהם.

בתו מרת ציפורה שרה בתיה, רעיית הרב מאיר ברוך וילהלם – רב ומשפיע קהילת חב”ד ומשלוחי חב”ד בנהריה. מרצה מבוקש בעל שפה רהוטה, בעיקר בנושאי חינוך.

בתו מרת יהודית, רעיית הרב ברוך בנימין זאב מינצברג – משפיע ור”מ בישיבת מאור מנחם ברחובות.

הלוויתו תצא היום בשעה 16:00, מביתו ברחוב מלצר 8, בבני ברק.

תולדות חייו על פי חב”דפדיה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות