“מפסיקים לשתוק!”: ישיבות וחנויות מצטרפות לחרם על ‘אנג’ל’

החרם נגד רשת 'אנג'ל' עולה שלב: ישיבות מהגדולות במגזר החרדי כבר הודיעו לרשת המאפיות על הפסקת ההתקשרות • שלטים על מדפי הלחם של החברה בסופרים גדולים: "רבם דקרו. אין לקנות מוצרי אנג'ל" • הפרשן יעקב ריבלין: "חרם אפקטיבי הוא על הקונדיטוריות השכונתיות של אנג'ל"
יוני גרין
י"ג אייר התשפ"ג / 04.05.2023 17:45

ההשתתפות של עמר בר לב, יו”ר דירקטוריון רשת ‘מאפיות אנג’ל’, בהפגנת ‘השיוויון בנטל’ ליד ישיבת פוניבז’ וביתו של מרן ראש הישיבה הגרי”ג  אדלשטיין ממשיכה להסעיר את הרחוב החרדי, והקריאה להחרים את רשת המאפיות – עולה שלב.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

איש התקשורת משה גלסנר סיפק הצצה לקבוצת הוואטסאפ של מנהלי המוסדות הגדולים במגזר החרדי, ממנה עולה כי הם מחפשים בקדחתנות סוכני מכירות חלופיים למאפיית אנג׳ל.

לפי שעה, מספר ישיבות גדולות כבר הודיעו על החרמת הרשת:  ישיבת ‘חברון גבעת מרדכי’ בירושלים, אחת הישיבות הגדולות בעולם התורה החרדי, הודיעה ל’מאפיית אנג’ל’ על ביטול ההתקשרות עמה, בעקבות ההסתה של יו”ר  הדירקטוריון.

גם מזכיר ישיבת ‘נתיב הדעת – קפלן’ הודיע ל’מאפיית אנג’ל’ על הפסקת ההזמנות מהמאפייה. בעקבותיו צעדו גם ישיבת ‘נתיבות החכמה-וולפסון’ בבית וגן וישיבת ‘נחלת הלווים’ בחיפה –  שרק השבוע עברה מ’ברמן’ ל’אנג’ל’, וכעת הודיעה על ביטול החוזה.

עוד במצטרפים לחרם: ישיבת ‘קול יעקב’ הודיעה על הפסקת רכישת המוצרים של אנג’ל. כך גם ישיבתו של  הגר”מ שטרנבוך בבית שמש.

ישיבות ומוסדות נוספים, כולל ישיבות בעולם התורה הספרדי, עומדות להצטרף לחרם.

בינתיים, גם חנויות גדולות המגזר חרדי מודיעות ללקוחות כי יפסיקו למכור את מוצרי ‘אנג’ל’.

באחד הסופרים הגדולים בבני ברק נתלה שלט על מדף הלחמים של החברה: “רבם דקרו. אין לקנות מוצרי אנג’ל”.

עם זאת, הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין הסביר: “‘אנג׳ל’ לא מגיבה לביטול ההזמנות מהישיבות, כי היא מספקת להם לחם אחיד מסובסד שהוא מוצר גרעוני עבורה. חרם אפקטיבי הוא על הקונדיטוריות השכונתיות של אנג׳ל, שיש כמעט בכל ריכוז חרדי. עסקנים מקומיים -זו הזירה שלכם”.

שר הרווחה יעקב מרגי התייחס לסערה, אחרי שחברי כנסת חרדים תקפו את הרשת ואת עומר בר לב: “הבעלים של אנג’ל צריך להבין שאם הוא רוצה כושר קניה גדול של כלל החברה הישראלית הוא צריך לומר ליו”ר מועצת המנהלים החדש שלו עומר בר-לב שהסידור עבודה החדש שלו נועד רק כדי שלא ישתעמם בגילו ולא שיסב נזקים כלכליים לחברה שלו.

“להפגין מול ביתו של מנהיג ציבור חרדי גדול זו פגיעה ברגשות, זו פרובוקציה ועל זה יצא הקצף. המפגינים רוצים להוביל לקרע בעם, למאבק חרדים חילונים”.

ח״כ אברהם בצלאל מש״ס פועל מול ראשי הישיבות, על מנת שינצלו את הכוח הצרכני הגדול שלהן מול חברת ‘אנג׳ל’ – ויודיעו על החרמת החברה, עד שיו”ר הדירקטוריון יפוטר מתפקידו.

ח”כ אברהם בצלאל: ״הניסיון להדליק את הלהבות נגד החרדים לא יעבור יותר בשתיקה. נגמר הסיפור שמסיתים בזים ויורקים על הציבור החרדי ללא השלכות. וראשי הישיבות נענים בזה אחר זה. אנו מאוחדים אשכנזים וספרדים חסידים וליטאים ואנו נמשיך יחד את החרם הצרכני עד שעמר בר לב יפוטר!״.

ראש העיר ביתר עילית ויו”ר פורום רשויות חרדיות מאיר רובינשטיין הצטרף גם הוא לקריאה להחרים את רשת המאפיות: “הפגיעה החמורה בגדולי ישראל, בדמות אותו שר לשעבר, שעמד כאחרון האנרכיסטים מול ביתו של מרן גדול הדור, היא חוצפה ונבזות מן המדרגה הראשונה.

“מאיש כזה, שמכהן כיו”ר דירקטוריון חברת אנג’ל, אין לנו שום ציפיות. אבל מחברה שהציבור החרדי הוא מגדולי צרכניה, מצופה עוד היום להודיע על סילוקו של האיש מתפקידו הציבורי, ולא, אנו נקדם בכל הכוח את החרם על החברה. לא נפרנס את הפוגעים בכבודה של תורה!

“לא נושיט את הלחי השניה! הציבור החרדי מפסיק לשתוק!”.

בר לב הפגין נגד הגרי”ג אדלשטיין: קריאות להחרים את ‘אנג’ל’

“אני בז לו! שישלם מחיר”: הח”כים החרדים תומכים בחרם על ‘אנג’ל’

כפי שדווח בחרדים 10, עמר בר לב, השר לבטחון פנים לשעבר שמונה החודש ליו”ר דירקטוריון ‘מאפיית אנג’ל’, השתתף היום בהפגנת ‘השוויון בנטל’ ליד ביתו של מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין בבני ברק.

בחשבון הטוויטר שלו התגאה בר לב, לצד תמונה: “עכשיו בבני ברק עם אחים לנשק. ומה הקשר בין ההפיכה המשטרית לשוויון בנטל? מעבר ובנוסף לחשיבות שרות הבטחון לכל, חוק ה’אין שוויון בנטל’ שבכוונת הקואליציה לחוקק הוא השוחד של נתניהו ולוין למפלגות החרדיות בכדי שיצביעו בעד ההפיכה המשטרית”.

ההפגנה של בר לב עוררה זעם רב בציבור החרדי – וברשתות החברתיות קמה מחאה שקראה להחרים את רשת המאפיות – מחאה שצברה מאז אלפי שיתופים ותגובות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדים שלא מתגייסים מחפשים סיבות להשתמטות
    06/05/2023 21:54
    כהן חנה
  1. העולם עומד על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים. החרדים לא מוכנים להקריב מעצמם. יהושע בן נון ומשה רבנו לא נלחמו בגויים?
    מה התירוצים של החרדים להשתמטות.גם במגזר החילוני יש משתמטים