אחרי 44 רקטות: צה”ל תקף מוצבים, מנהרה ומתחמי ייצור רקטות

44 רקטות נורו לישראל: זה מה שצה"ל תקף בתגובה • שרים: אי אפשר להסתתר יותר מאחורי תירוצים • גורם ביטחוני: ''צפויה תגובה משמעותית, ייתכן שהאירוע יימשך יותר מיממה" • סגן הרמטכ"ל: "מבטיח שצה"ל יגיב בצורה נחושה" • מנהיגי חמאס והג'יהאד ברצועה ירדו בצהרים לבונקרים
חיים טוויל
י"א אייר התשפ"ג / 02.05.2023 20:58

הדרום לוהט: מטוסי קרב של חיל האוויר החלו הערב (שלישי) לתקוף מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי 44 רקטות לעבר עוטף עזה ושדרות.

עוד שבוע להילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

לפי הודעת דובר צה”ל, מטוסי קרב תקפו מתחם ששימש כמחנה אימונים בארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של הארגון ובו מחסן אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים של הארגון.

במקביל, הותקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את מטה הייצור של חמאס, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של ארגון הטרור, מוצב צבאי של המערך הימי של חמאס ומנהרה תת-קרקעית שמשמשת את הארגון בדרום הרצועה.

“בצה”ל אמרו כי “התקיפה הנרחבת בוצעה בתגובה לשיגורים היום משטח רצועת עזה לשטח ישראל והיא מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס”.

מערכת הביטחון הציגה לראש הממשלה בנימין נתניהו כמה חלופות לתגובה על מטח הרקטות לעוטף עזה. גורם ביטחוני אמר כי בישראל אין רצון להיגרר למערכה נרחבת, אולם  “צפויה תגובה נרחבת מבדרך כלל, וייתכן כי האירוע יימשך יותר מיממה”.

מטחי הרקטות ששוגרו לשדרות ויישובי עוטף עזה לאורך היום עוררו מחדש את הביקורת על שחיקת ההרתעה הישראלית.

לפי דיווח בחדשות 12, השרים, ולא רק סמוטריץ’ ובן גביר, דרשו מראש הממשלה להגיב בצורה משמעותית יותר על הפרת השקט – ולהחזיר את היוזמה לידי ישראל.

שרים שביקשו מנתניהו לשנות את המדיניות אמרו: “מדיניות ההכלה מיצתה את עצמה, והגיע הרגע לשקם את ההרתעה. אי אפשר להסתתר מאחורי תירוצים יותר”.

שרים נוספים טוענים כי צריך להחזיר אל השולחן את הסיכולים הממוקדים ובעיקר להחזיר את היוזמה לידי ישראל – גם אם המשמעות היא יציאה למבצע צבאי מוגדר, שמטרתו היא פגיעה בראשי הטרור.

שישה שיגורי מרגמות זוהו הערב  משטח רצועת עזה לשטח ישראל, חלקם שיגורים כושלים שנפלו בשטח רצועת עזה וחלקם נפלו בסמוך לגדר המערכת בשטח ישראל.

כשעה וחצי מאוחר יותר זוהו ארבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד ושלושה נפלו בשטח פתוח.

זאת בנוסף לשיגורים שבוצעו הבוקר ואחר הצהריים משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

למרכז הרפואי ברזילי באשקלון הובאו היום  12 פצועים משדרות. אחד במצב בינוני, לאחר שנפגע מרסיסים, היתר במצב קל.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בישראל נערכים להגיב על הירי מעזה בצורה משמעותית ולוקחים בחשבון שהתגובה תוביל להסלמה ולירי נוסף מצד עזה – מה שעשוי להוביל מספר ימי קרב.

בתגובה על ירי הרקטות, אמר סגן הרמטכ”ל, אלוף אמיר ברעם, בטקס סיום בה”ד 1: “גם בשעה זו ממש אנחנו עסוקים באתגרי הביטחון. בהמשך לירי הרקטות שבוצע זה עתה לשדרות ולעוטף עזה – אבטיח לכם כי צה”ל יגיב ויפעל בצורה נחושה ומשמעותית על מנת להשיב את השקט לתושבי מדינת ישראל”.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: ”סיימתי מספר הערכות מצב מבצעיות בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה” הוא הבטיח: ”מערכת הביטחון תפעל בנחישות ובעוצמה אל מול כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל”.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי הגיב על ירי הרקטות ועל דברי הרהב של הצמרת הבטחונית:  “הגיע הזמן להפסיק עם מכבסת המילים. אם יש מטרות ברורות וידועות, יש לפעול ולטפל בהן”.

בעקבות ההתחממות בדרום קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית במחנה דיין בבסיס גלילות.

בדיון השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ”ל הרצי הלוי, ראש המל”ל צחי הנגבי, ראש אמ”ן אלוף אהרון חליוה, ראש אמ”ץ, סגן ראש השב”כ, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד פיקוד דרום, רח”ט מחקר ורח”ט מבצעים.

בהערכת המצב שכינס ראש הממשלה נתניהו, בהשתתפות שר הביטחון והצמרת הביטחונית, נעדר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בן גביר דרש מנתניהו להשתתף בישיבה כדי ”להפסיק את מדיניות ההכלה”, אך בסופו של דבר  שמע על הדיון הביטחוני בכלי התקשורת.

בעזה לא חיכו לסיום התייעצות הביטחונית של הצמרת הביטחונית עם ראש הממשלה: מנהיגי חמאס והג’יהאד האיסלמי ברצועה ירדו לבונקרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות