בכירי משרד התחבורה סיירו במירון: זו המשימה המרכזית שלנו

סגן השר אורי מקלב: "אנשי משרד התחבורה נערכו וחשבו על כל פרט, הביאו את הנסיון והמקצועיות שלהם בכדי לאפשר לכולם להגיע לרשב"י בקלות ולחזור במקסימום נוחות"
יוני גרין
י"א אייר התשפ"ג / 02.05.2023 12:56

לקראת הילולת רשב”י שתתקיים בשבוע הבא, קיים משרד התחבורה סיור משותף במירון, עם כל מפעילי התחבורה הציבורית, משטרת התנועה, מד”א וכיבוי האש.

את הסיור הובילו ראש הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי, מנהלת בכירה באגף תח”צ נעה אבירם, יועץ משרד התחבורה שלמה רוזנשטיין, מנהל אגף יישום מערכות בתחבורה ציבורית גולן ירמיהו, מנהל אגף הפעלה בכיר בתחום תח”צ עמיחי לוי ומנהל מחלקת אירועים מיוחדים ברכבת ישראל שי וקטור – במטרה להציג את התכניות הסופיות, את השיפורים שנערכו השנה הודות לנסיון העבר וכתוצאה מהפקת לקחים, וכן לחדד את הנהלים בקרב הנהגים מתוך שאיפה לנהל את האירוע המורכב באופן חלק וללא תקלות.

הסיור נפתח בתחנת הרכבת בכרמיאל, שלראשונה השנה החוזרים ממירון יוכלו ליהנות משירותיה חינם במידה ורכשו כרטיס הגעה למירון בתחבורה הציבורית.

“הרכבת מאפשרת נסיעה נעימה ונוחה, ללא פקקים ועיכובים. החל מהשעה 2:30 ואילך יופעל מערך שאטלים ממירון לרכבת כרמיאל לאורך כל שעות היממה”, ציין ראש הרשות רן שדמי.

מנהלת אגף תח”צ נעה אבירם הוסיפה, כי במקרה של אירוע חירום תשמש הרכבת ככלי התחבורה המרכזי לפינוי ההמונים ממירון למעט הנמצאים בחניון פרוד והחוזרים ליעדים קרובים כמו צפת וטבריה. “הרכבת מסוגלת לפנות 35,000 איש. לנהגים מחולק תדריך חירום עם המסלולים והם יפעלו על-פי הנחיה שלנו מחדר המצב”.

הסיור המשיך לחניון כחל אליו מגיעים אוטובוסים של חצרות וקהילות מאוגדות ושל חברות פרטיות. הרב שלמה רוזנשטיין, יועץ משרד התחבורה אמר, כי הופקו לקחים משנים קודמות ולאור זאת הוצבו במקום אהלי נוחות, והצללות לטובת הנוסעים.

“ישנם שלושה פיקים בהילולה מבחינת התחבורה. בלילה הראשון החל מסיום ההדלקות הגדולות כמו באיאן וקרלין, אנחנו צופים שאלו שבאו בשעות היום יירדו המונים סביב השעה 12 או אחת בלילה. הפיק השני עתיד להתרחש אחרי תפילת שחרית בבוקר, לאחר מעמד הדלקה משמעותי של המשפיע הרב אלימלך בידרמן שמתחיל באחת וצפוי להסתיים לקראת הנץ החמה. המשמעות שתרד כמות גדולה של נוסעים בין השעות 6-9 בבוקר.

“אחר כך צפויה רגיעה ולקראת אחה”צ יתרחש הפיק השלישי עם סיום היום השני והגעה של קהילות גדולות יותר מבחינת תפוסה כשהפיזור שלהם יתחיל סביב 8 בערב. ישנה היערכות של המפעילים גם עם רזרבות של אוטובוסים”, אמר הרב שלמה רוזנשטיין.

מנהל אגף ישום מערכות בתח”צ גולן ירמיהו ציין, כי החניון בנוי לאכלס 164 אוטובוסים וכחלק מההיערכות ביום ראשון הקרוב יפוזר שרף על החולות בחניונים וזאת כדי למנוע פיזור של אבק במקרה של רוח חזקה.

בהמשך סקרו גורמי המקצוע את תחנות ההמתנה במירון שלראשונה זוכות השנה להצללה.

עם תום הסיור נערך דיון מסכם באולם מועצת מרום גליל, שם נדונו סוגיות בבטיחות, תאורה ושילוט.

באיגוד הנהגים בירכו את אנשי משרד התחבורה שהקימו מתחם התרעננות לנהגים וציינו כי הדבר מסייע מאוד להקל על הנהגים ולשפר את תחושתם. כמו כן, ציינו נציגי משרד התחבורה כי השנה החניונים יימסרו מוקדם יותר למפעילים, מה שיאפשר להם להתחיל את הליך התפעול מבעוד מועד, כמו כן הורחבו נתיבים סמוך למעגל התנועה בכניסה למירון כדי לייעל את היציאה ולזרז אותה.

ראש מחלקת התנועה באגף התנועה במשטרה אמר, כי מגיע למשרד התחבורה קרדיט על יישום לקחים משנים קודמות ועל ביצוע של רעיונות חדשים בשטח שישפרו את מערך התנועה להילולה וממנה.

הוא ציין כי במשטרה נערכים לתרחישי יחוס רבים ומגוונים ומשרד התחבורה הוא חלק בלתי נפרד בכל הקשור לסוגיית בטיחות הבאים למירון ופינוי שלהם בעת הצורך.

בדברי הסיכום אמר הרב שלמה רוזנשטיין, כי בחפ”ק מוצבים נציגי מפעילות התחבורה הציבורית המספקים מענה בזמן אמת. הוא הדגיש כי אם חלילה ישנו אירוע חירום הדורש מענה “על כולנו להסתער על המשימה, כאשר תפקידנו המרכזי הוא להחזיר את החוגגים הביתה בשלום”.

הוא הוסיף וביקש להעביר לנהגים את החשיבות של מתן שירות טוב לנוסעים.

“אדם שיצא למירון ונסע במשך 4 שעות ושהה שם עוד 5 שעות, הוא מותש ועייף, ולפעמים כל מה שהוא רוצה זה להיכנס לאוטובוס ולשבת ברוגע. תהיו אדיבים, תפתחו דלתות ומיזוג. אתם עושים עבודה נפלאה במסירות אז עשו אותה עם חיוך”, אמר.

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד רה״מ והתחבורה אורי מקלב: “שיתוף הפעולה ההדוק בין משרד התחבורה, מפעילות התחבורה הציבורית, אגף התנועה במשטרה והפקת האירוע הוא המתכון להצלחה. אני ממליץ בחום לא להסס ולהעדיף את שירותי הרכבת בנסיעה חזור. אנשי משרד התחבורה נערכו וחשבו על כל פרט, הביאו את הנסיון והמקצועיות שלהם בכדי לאפשר לכולם להגיע לרשב”י בקלות ולחזור במקסימום נוחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות