‘שובו בנים’: לא הייתה לנו כוונה לתת לרב ברלנד להדליק במירון

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות דיווח כי את ההדלקה של 'שובו בנים' במירון, ידליק מנהיג הקהילה שהורשע בעבירות של מעשים חמורים - כותבת היועצת המשפטית של משרד מסורת ישראל: "נערך בירור שממנו עלה - לא היה בדעת הקהילה לבצע את ההדלקה באמצעות רבני הקהילה"
חרדים 10
ו' אייר התשפ"ג / 27.04.2023 16:34

אחרי  הסערה סביב ההדלקה של הרב אליעזר ברלנד בהילולת הרשב”י במירון: בקהילת ‘שובו בנים’ הבהירו היום (חמישי)  כי לא תכננו שמנהיג הקהילה ידליק את מדורת ל”ג בעומר באירוע במירון.

בשבוע האחרון התעוררה סערה, לאחר שדווח כי ‘שובו בנים’ תערוך אירוע הדלקה במירון, בהשתתפות הרב  ברלנד, שהורשע בעבירות של מעשים חמורים.

לפי דיווח של איציק ברנדווין בערוץ 7, ב’שובו בנים’ טוענים כי לא הייתה שום כוונה מלכתחילה שהרב ברלנד יהיה זה שידליק.

האישור לקהילת ‘שובו בנים’ לערוך הדלקה בהילולא במירון מגיע מכוח ‘חזקה’, מאחר והקהילה עורכת אירוע הדלקה כבר שנים רבות.

המשרד לשירותי דת פרסם לפני מספר שנים נוהל הדלקות לאירוע שבו נכתב: “לא תינתן זכות הדלקה לגוף אשר הורשע בעבירה שמפאת חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לערוך הדלקה, וטרם חלפו שבע שנים ממועד ההרשעה”.

הנחיית משרד הדתות אומנם קובעת כי ‘שובו בנים’ יכולה לערוך אירוע, אך הרב ברלנד עצמו לא יוכל להדליק את המדורה.

במכתב תשובה ששיגרה  שירן שושנה, היועצת המשפטית של משרד ירושלים ומסורת ישראל, ל’הנני – למען הקהילה’, תחת הכותרת “השתתפות עבריין בהילולא המרכזית במירון”, נאמר:

“נוכח פניות שהגיעו אל המשרד בנושא, נערך בירור שממנו עלה כי נציג קהילת ‘שובו בנים’ לביצוע ההדלקה בל”ג בעומר השנה ייבחר,  כבשנים עברו,  על ידי הקהילה מבין חבריה, וכי לא היה בדעת הקהילה לבצע את ההדלקה באמצעות רבני הקהילה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות