הרמטכ”ל נגד חוק הגיוס: “אסור שיהיה תחליף למודל צבא העם”

ברקע המחלוקת על חוק הגיוס והקריאות לסרבנות, התייחס הרמטכ"ל בנאום למודל צבא העם, ואמר כי הוא "סוד כוחו של צה"ל ושל האומה" • "נלבש מדים ונותיר את כל המחלוקות בחוץ"
חיים טוויל
כ"ט ניסן התשפ"ג / 20.04.2023 09:09

“מודל צבא העם הוכיח מעל לכל ספק כבר 75 שנה כי אין ואסור שיהיה לו תחליף”, כך אמר הבוקר (חמישי) הרמטכ”ל הרצי הלוי בהתבטאות ראשונה מאז עלתה לכותרות סוגיית מתווה הגיוס שמקדמים שרים בממשלה.

“אנחנו צועדים היום יחד, משרתים בסדיר ובמילואים, מכל חלקי צה”ל ומכל קשת התפקידים, על גווניה השונים של המדינה ומכל קשת הדעות והאמונות – כדי להדגיש שיחד כוחנו רב יותר. מודל צבא העם הוכיח מעל לכל ספק כבר 75 שנה כי אין ואסור שיהיה לו תחליף. זהו סוד כוחו של צה”ל, זה סוד כוחה של אומה”, אמר הלוי.

“היום, אנו מתייצבים למסע הזה ואומרים – זוהי זכות להשתתף במשימה העליונה של הגנת המדינה וחובתנו להתייצב כדי לממשה כל אימת שיידרש וללא תנאי בכל זמן ובכל זירה וגזרה, בגבולות ובעומק האויב. נמשיך לשרת ונמשיך להגן כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון, גם כדי שתוכל להתקיים כאן מחלוקת לשם שמיים, מוגנת מאויבנו”.

הלוי התייחס גם לסערה סביב הרפורמה המשפטית: “נמשיך לשרת ונמשיך להגן כדי שנוכל לחיות כאן בביטחון, גם כדי שתוכל להתקיים כאן מחלוקת לשם שמיים, מוגנת מאויבנו. נלבש מדים ונותיר את כל המחלוקות בחוץ, כדי שיידעו אזרחי ישראל וידע הנוער הישראלי שיש לכולנו מכנה משותף אחד רחב וחזק – ביטחון המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות