סקר חדש חשף: 48% מבני הנוער לא ידעו מתי היטלר עלה לשלטון

לקראת פרויקט 'מעלים זיכרון' בוצע סקר ממנו עלה: רק 39% מבני הנוער בישראל ידעו מהם משפטי נירנברג ו-47% מבני הנוער בישראל לא ידעו שטרבלינקה היה מחנה השמדה
יוני גרין
כ"ז ניסן התשפ"ג / 18.04.2023 16:34

לקראת פרויקט ‘מעלים זיכרון’, שמעודד אנשי ציבור ומשפיעני רשת להעלות סרטוני רילס לרשתות החברתיות יחד עם ניצולי שואה, כדי להגביר את המודעות לנושא בקרב הדור הצעיר – ארגון ‘לתת’ יחד עם Meta ערכו סקר שגילה את הנתונים הבאים:

כ-50% אחוז מבני הנוער בישראל לא פגשו או פגשו בתדירות נמוכה ניצול שואה ושמעו את סיפורו בשנה האחרונה.

כ-53% מבני הנוער בישראל טוענים כי יהיה להם קל יותר ללמוד על נושאים מורכבים דרך הרשתות החברתיות.

כ-95% מבני הנוער בישראל מאמינים שחשוב לשמוע את סיפור השואה ממקור ראשון.

כ-60% מבני הנוער בישראל מאמינים כי בעתיד זכרון השואה לא יעבור לדורות הבאים.

כ-48% מבני הנוער בישראל לא ידעו באיזו שנה היטלר עלה לשלטון.

רק 39% מבני הנוער בישראל ידעו מהם משפטי נירנברג.

47% מבני הנוער בישראל לא ידעו שטרבלינקה היה מחנה השמדה.

44% מבני הנוער בישראל לא הכירו את סיפורו של יאנוש קורצ’אק.

רק 49% מבני הנוער בישראל יודעים מדוע מציינים את יום השואה בתאריך בו הוא מצויין.

פרוייקט ‘מעלים זיכרון’ בשיתופם של ‘לתת’ וחברת Meta, עולה לרשתות החברתיות ומצליח לחבר בין הסיפורים העצובים והחשובים של אחרוני ניצולי השואה לבין בני הנוער שכיום רוב התכנים שנצרכים על ידם הינם תכנים שמגיעים מהרשתות החברתיות.

ערן וינטרוב, מנכ”ל ‘לתת’: “המשימה של ‘והגדתך לבנך’ בעידן הנוכחי מחייבת אותנו למצוא דרכים יצירתיות לדבר על הזיכרון הקולקטיבי שהוא חלק מהזהות שלנו. ‘מעלים זיכרון’ מאפשר לנו להנגיש ולהנכיח את ההיסטוריה לבני הנוער בפלטפורמות שלהם, דרך חיבור והזדהות עם יוצרי תוכן מובילים.

“המיזם מהווה גם דרך חדשנית להעלות את המודעות לנושא שכבר פחות נוכח בשיח וליצור חשיפה בקרב מיליוני ישראלים בדרך חדשנית”.

מעין שריג, סמנכ”לית תקשורת ושותפויות של Meta בישראל: “אלו השנים האחרונות בהן נזכה לשמוע את ניצולי השואה ממקור ראשון – אך הסקר שערכנו מראה עד כמה קשה יותר לגרום לדור הצעיר להתחבר לעדויות ולזכור את האירועים. הבעיה טמונה בראש ובראשונה במדיום; האופן בו מספרים לצעירים על השואה הוא כמעט פרה-היסטורי במונחי הטכנולוגיות שזמינות כיום. בעידן בו הרשתות החברתיות הן אמצעי מרכזי להפצת ידע, מוטלת עלינו החובה להמציא צורות חדשות של הנצחה ולהתאימן לפלטפורמות הפופולריות, מתוך הבנה שהטכנולוגיה תאפשר לנו להחיות את עדויות הניצולים במציאות של דור הולך ונעלם.

“פרויקט ‘מעלים זיכרון’ פוגש את בני הנוער בזירה שלהם, במקום בו הם מוכנים לפתוח את הלב ובצורה שמצליחה לתפוס את הקשב שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להעביר המידע למשרד החינוך ולמורי היסטוריה
    19/04/2023 17:49
    בלהה
  1. עצוב מאוד. דראמטי. מדוע עורכי הסקר לא העבירוהו מיידית למשרד החינוך ולמורי ההיסטוריה? מה שווים סקרים ללא שינוי המצב העגום שמתברר?!