קברניט אל על הרגיז את הנוסעים: ‘שואה יכולה לקרות בדיקטטורות’

לפני טיסה לניו יורק נשמע הקברניט אומר בכריזה: "דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית" • נוסע: "אני בשוק, איך הוא מעז להשוות בין השואה למה שקורה במדינה"
חרדים 10
כ"ז ניסן התשפ"ג / 18.04.2023 12:36

הכרזה מעוררת המחלוקת של קברניט טיסת ‘אל על’ לנוסעים: במהלך טיסת אל על היום (שלישי) לניו יורק נשמע הקברניט דורון גינזבורג אומר בכריזה, כי  “דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית”.

הטייס, שקישר בין האירועים ההיסטוריים למחאה נגד הרפורמה המשפטית, אמר את הדברים בסיום תהליך הבורדינג בנתב”ג, ולפני ההמראה של טיסה מספר 007 לניו יורק שהמריאה מנתב”ג בשעה 10:50.

הוא אמר את דבריו בעברית ובאנגלית.

אחד הנוסעים אמר לאתר ynet: “אני בשוק שטייס אל על מרשה לעצמו להכניס את זה למטוס, ובכלל להשוות אפילו ברמיזה את נושא השואה למה שקורה במדינה בזמן האחרון”.

פרשן חדשות 12 עמית סגל תוקף את התנהלותו של הקברניט: “לכרוז לנוסעים, ביום השואה, כאשר אתה יודע בוודאות שרבים מהם לא סבורים כמוך, רק כי אתה יכול – זה הביטוי המובהק ביותר לתפיסה האמיתית של הטייס הנ”ל, שדעתו שווה יותר, ורק היא ראויה להישמע. ולזה ייקרא מאבק למען הדמוקרטיה. מרוב דבשת יש לנו כאן גמל מעופף”.

מחברת אל-על נמסר בתגובה: “חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה.

“החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחרים אותם
    18/04/2023 12:40
    מני
  1. אני נוסע מתמיד של אל על – למרות השירות הגרוע – עד שהוא יפוטר לא טס איתם יותר