“שיחות במחשכים”: צוות המו”מ של העבודה פרש משיחות ההידברות

נעלבו? צוות המשא ומתן של מפלגת העבודה הודיע על פרישה מהשיחות: "למדים על שיחות אשר נעשות במחשכים ואף על הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור, ללא מעורבותנו"
אריה ריבקינד
כ"ה ניסן התשפ"ג / 16.04.2023 14:02

צוות המשא ומתן של מפלגת העבודה הודיע היום (ראשון) כי הוא פורש משיחות ההידברות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית. זאת, כאשר עד כה הספיקו להיערך השיחות בין יש עתיד והמחנה הממלכתי בלבד מול מפלגות הקואליציה.

מה גרם לרבבות תיירים להגיע לטייל בירושלים בימי חג הפסח?

במכתב ששיגר הצוות לנציגי בית הנשיא, נכתב: “למרות הספקות הגדולים שהבענו לאורך כל הדרך בנכונות הממשלה והקואליציה לגבש הסכמות לאומיות רחבות. בחרנו להצטרף להליך ההידברות בבית הנשיא מתוך דאגה עמוקה, תחושת אחריות לאומית ורצון למצוא פתרונות מוסכמים למשבר החוקתי המתקרב שעלול לשנות את המשטר הדמוקרטי בישראל.

“למרות כל זאת, אנו למדים על שיחות אשר נעשות במחשכים ואף על הסכמות בין הצדדים הרחק מעין הציבור, ללא מעורבותנו, מה שמעלה את החשש לפגיעה בהליך המו”מ ואף בדמוקרטיה הישראלית.

“דברים אלה אינם עולים בקנה אחד עם העמדות הברורות שהפגנו לאורך כל הדרך באשר לקווים האדומים שאין לחצות ולעמדות העקרוניות שבהן לא ניתן להתפשר”.

הצוות של מפלגת העבודה מצטרף לישראל ביתנו, שהודיעה בתחילת השיחות שלא תשתתף בדיוני ההידברות.

מבית הנשיא נמסר: בית הנשיא פתוח, וימשיך להיות פתוח בפני כל מי שחפץ להיות חלק מההידברות במטרה להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות