‘הרכב התמלא במים, יצאנו, נבלמתי בסלעים’: אותרה אחת הנעדרים בציחור

הנעדרת, שי דהאן, שאותרה משחזרת את רגעי האימה • חיפושים אחר בן זוגה ואחותו - תושבי טבריה • צה"ל: חילצנו הלילה עשרה אזרחים נוספים מאזורי השיטפונות
חיים טוויל
כ' ניסן התשפ"ג / 11.04.2023 11:31

לאחר שעות של חיפושים אחר שלושה נעדרים שנסחפו אמש בערב: אחת הנעדרות, שי דהאן, אותרה הבוקר (שלישי) כשהיא עומדת על רגליה ומצבה הוגדר כפצועה קל.

הנעדרת שאותרה שיחזרה וסיפרה: “נסחפנו עם הרכב, בתחילה שהינו ברכב וברגע שהוא התחיל להתמלא במים יצאנו מהרכב ונסחפנו, נסחפתי מספר קילומטרים כשהראש מחוץ למים עד שנבלמתי בסלעים”.

שי תושבת טבריה, שנסעה יחד עם בן זוגה ואחותו ברכב, כשלפתע החל מזג האוויר הסוער, האוטו התמלא במים ולאחר שהחליטו לפתוח את הדלתות, נסחפו בשיטפונות. עדיין נעשות סריקות אחר הנעדרים, תושבי טבריה בשנות ה-20 לחייהם.

אביהם של האח והאחות והנעדרים אמר ל’כאן חדשות’: “רגע לפני שהם נסחפו הם יצרו איתנו קשר ואמרו שיש מבול וערפל והם נסחפו בשיטפון התחלנו להתקשר ולהפעיל את כל העולם. משש בערב אתמול אני בחרדה ובדאגה ובתקווה”.

אביה של הצעירה שנמצאה הבוקר: “לנו נודע דרך משטרת ישראל שהשיחה האחרונה שהיא התקשרה וניסו לאתר אותה. ככל מה שידוע לנו היא יצאה מהרכב ונסחפה בסביבות 10 ק”מ בגשם זלעפות ונזק אדיר קטסטרופלי, וסחף עם אבנים ועם בוץ. בגשם שלא הפסיק, נעצרה באבנים או בעץ ושהתה שם כל הלילה”.

כוחות הביטחון חידשו הבוקר את החיפושים, שהחלו אמש נפסקו במהלך הלילה בשל תנאי מזג האוויר. חפ”ק גדול של כוחות ההצלה הוקם סמוך לציחור.

חובש בכיר במד”א, אלי שריקי, סיפר: “הייתי עם האמבולנס סמוך לחפ”ק החיפושים שהוקם סמוך לנחל ציחור. קיבלתי דיווח שאחת הנעדרות אותרה בחיפושים ומחולצת אלינו על ידי מסוק צבאי. העבירו לי צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, עם חבלות קלות בגוף ופגיעות קור קלות. הכנסנו אותה לאמבולנס ולאחר טיפול ראשוני וחימום הגוף באמצעים רפואיים מיוחדים, פינינו אותה לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה ובמצב יציב וקל.

“היא סיפרה לנו שהם נסחפו עם הרכב. בתחילה הם שהו ברכב וברגע שהוא התחיל להתמלא במים הם יצאו מהרכב ונסחפו, היא נסחפה מספר קילומטרים כשהראש מחוץ למים עד שנבלמה בסלעים שם אותרה על ידי כחות החילוץ”.

בהמשך למאמצי החילוץ, בוצעה הערכת מצב של ממ”ז דרום, ניצב פרץ עמר ביחד עם כלל גורמי החילוץ, החירום וההצלה בשטח. כוחות רבים ממשיכים בפריסה רחבה, בחיפושים אחר שני הנעדרים הנותרים, בשילוב מסוקים ורחפנים, בנוסף לסריקות רגליות של גששים באזור האירוע.

מסוקי חיל האוויר, יחידת החילוץ 669 וכוחות נוספים של צה”ל, יחד עם גופי הביטחון והחילוץ הנוספים, חילצו הלילה עשרה אזרחים נוספים מאזורי השטפונות בדרום.

עד כה חולצו 36 לכודים מהשטפונות – ביניהם, כאמור, אחת משלושת הנעדרים שאותרה וחולצה בחיים. צה״ל ממשיך לבצע מאמצים על מנת לאתר את השניים הנוספים.

כוחות אוגדה 80 (עוצבת “אדום”) ממשיכים לקיים הערכות מצב כדי לתת מענה מיטבי למאמצי החילוץ בשטח.

מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן: ״החל מאתמול בערב כוחות אוגדה 80 יחד עם כוחות מתוגברים של חיל האוויר וגופי הביטחון השונים, פועלים במרץ ועל פי הערכות המצב לחילוץ כלל האזרחים שנסחפו בשטפונות נחלי הדרום. האוגדה ערוכה להמשיך לספק מענה ביטחוני במרחב ותמשיך לפעול ככל שתדרש. אנחנו עושים את מירב המאמצים לאתר בהקדם את כלל הנעדרים בריאים ושלמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות