בן גביר נגד שבתאי: סגירת הר הבית ליהודים? סכנה למתפללי הכותל

גורמי ביטחון ממליצים לדרג המדיני לסגור את הר הבית ליהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמאדן, כפי שהיה נהוג בעבר • בן גביר: "עמדת המשטרה מסכנת את מתפללי הכותל בשביעי של פסח" • במשטרה מעריכים שייתכנו ממהומות ליליות
חיים טוויל
י"ח ניסן התשפ"ג / 08.04.2023 22:35

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגד להמלצת בכירי המשטרה, ובראשם המפכ”ל קובי שבתאי, לסגור את הר הבית ליהודים בימים הבאים.

בדיון בטחוני שנערך על עשרת ימי הרמדאן האחרונים, הציג המפכ”ל את עמדת המשטרה לשקול שוב עליית יהודים להר הבית, מחשש למהומות וחיכוך.

במשטרה מעריכים כי ייתכנו מהומות ליליות – כבר הלילה.

על פי המודיעין המשטרתי, כניסת יהודים להר הבית עלולה להתפרש כפרובוקציה ועל כן המלצת המשטרה היא שלא לאפשר זאת “מחשש לתבערה”.

מנגד, השר בן גביר מתנגד: “מעריך מאוד את הגורמים הממליצים, אבל לטעמי עמדתם בעניין סגירת הר הבית בשביעי של פסח, תסכן את מתפללי הכותל המערבי, מעבר להיותה פרס לאיומים בטרור”.

השר הדגיש: “בשביעי של פסח מגיעים המונים לרחבת הכותל ויציאת המשטרה מהר הבית מסוכנת מאוד”.

לדבריו, “לעמדה זו היה שותף בכיר ביטחוני מאוד, הסבור גם הוא כי זו טעות לסגור ההר בשביעי של פסח, וחושף את מתפללי הכותל לסכנה”.

גם גורמים בפיקוד המשטרה סבורים שאין צורך לסגור את ההר ובוודאי לא לעשרה ימים. “סגירת ההר בעשרת הימים הללו היא החלטה חדשה של ממשלת בנט ולא נוהג או סטטוס קוו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות