אבנים וזיקוקין: עשרות פצועים בעימותים אלימים באל-אקצה

ניסיון פינוי של מאות פורעי חוק שהתבצרו בתוך מסגד אל-אקצה, התפתח הלילה לעימותים אלימים בהם נפצעו עשרות פורעים • המשטרה: "הכניסו לתוך המסגד זיקוקין, מקלות ואבנים - והתבצרו בו התבצרות אלימה" • קריאות לחמאס לשגר רקטות לעבר ישראל • צפו בסרטונים מהמסגד
חיים טוויל
י"ד ניסן התשפ"ג / 05.04.2023 02:39

עימותים אלימים פרצו הלילה (רביעי) במסגד אל-אקצה, במהלך ניסיון פינוי של מתפללים מוסלמים שנשארו בתוך המסגד.

הפלסטינים מדווחים על 45 פצועים.

לפי המשטרה, בזמן שהשוטרים פעלו כמדי ערב לאפשר למוסלמים רבים לציין את חודש הרמדאן ולהגיע לעיר העתיקה ולהר הבית לתפילת הערב בבטחה, עשרות צעירים פורעי חוק ורעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד זיקוקין, מקלות ואבנים – והתבצרו בו התבצרות אלימה, שעות אחרי התפילה, במטרה להפר את הסדר תוך חילול המסגד.

בנוסף הם החלו בקריאות הסתה והתפרעות בתוך המסגד, ונעלו את דלתותיו מבפנים עם מכשולים וביצורים בפתחים.

צילום: דוברות המשטרה

לאחר ניסיונות רבים וממושכים להוציאם החוצה בהידברות – ללא הועיל, נאלצו כוחות המשטרה להיכנס למתחם על מנת להוציא את הפורעים החוצה, בכדי לאפשר את תפילת הפג׳אר כסדרה ולמנוע הפרת סדר אלימה.

במהלך כניסת הכוחות יודו לעברם אבנים ונורו זיקוקין רבים בתוך המסגד על ידי עשרות פורעי חוק

המשטרה עצרה עשרות חשודים שהתבצרו, התפרעו, ידו אבנים, ירו זיקוקין וחיללו את המסגד.

שוטר אחד נפצע ברגלו כתוצאה מאבנים.

“המתפרעים גרמו לנזק במעשיהם למסגד וחיללו אותו”, אומרים במשטרה.

בסרטוני וידאו שפורסמו בערוצים פלסטיניים נטען, כי נזרקו רימוני הלם ונורו כדורי גומי לעבר המתפללים שסירבו לפנות את המקום, ומנגד הפלסטינים שיגרו זיקוקין לעבר הכוחות הישראליים.

הפלסטינים טענו עוד, כי כוח משטרה תקף באלימות רבה את המתפללים. בסרטון וידאו נראים שוטרים מפעילים כוח באמצעות אלות וכתות הרובה.

ארגון הטרור הג’יהאד האיסלאמי הודיע, כי הוא עוקב מקרוב אחר המתרחש במסגד אל-אקצה. המתפללים המוסלמים שהיו במסגד קראו לגדודי אל-קסאם לשגר רקטות לעבר ישראל, בתגובה לפעולת המשטרה.

במשטרה אמרו: “לצערנו בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. אותם מפרי סדר פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים המגיע להתפלל במסגד.

“נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו”.

נערכים למהומות: אוספים אבנים מהחורשה בהר הבית ומכניסים לתוך המסגד. צילום: דוברות המשטרה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות