“עשיתי טעויות, אני במקום אחר”: בג”ץ דן במינוי של בן גביר לשר

שופטי בית המשפט העליון - השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ויחיאל כשר - דנו בעתירה נגד מינויו של ח"כ איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי • בן גביר לבש גלימת עורך דין ואמר לשופטים: "התגעגעתי..."
חרדים 10
י"ב ניסן התשפ"ג / 03.04.2023 15:44

בבית המשפט העליון – בהרכב השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ויחיאל כשר – התקיים אחר הצהרים (שני) דיון בעתירה הדורשת לפסול את מינויו של  איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי,  בשל עברו הפלילי.

בן גביר ייצג את עצמו בדיון. כאשר התעטף בגלימת עורך דין, השופט יצחק עמית שאל: ”אדוני בא עם הגלימה?”. בן גביר: ”התגעגעתי”. עמית השיב: ”מחדש ימינו כקדם”.

עו”ד גלעד ברנע, נציג העותרים, הסביר מדוע לדעתו, בן גביר  אינו יכול לשמש כשר בממשלת ישראל. “מה שעולה מהעתירה ומהתשובות לה שהתשתית העובדתית הרלוונטית לא הייתה מול עיניו של נתניהו בבואו למנות את בן גביר”, טען. לדבריו, “בן גביר עושה מעשים נוראיים”.

השר התפרץ לדבריו של ברנע: “אני לא מבין את זה,  הוא הופך את בית המשפט לקרקס”.

נציגת המדינה, עו”ד שוש שמואלי ממחלקת הבג”צים של פרקליטות המדינה, אמרה בדיון, כי באיזון בין מכלול השיקולים – ההחלטה למנות את בן גביר לוקה בקשיים, אך לא חצתה את הרף המשפטי של חוסר סבירות קיצונית בכדי להקים עילה להתערבות שיפוטית במינוי.

השר בן גביר אמר לבית המשפט כי אמנם עשה טעויות בעבר, אך הן לא קשורות כיום. “הם רוצים להחזיר אותי לבן גביר של לפני 20 שנה. עשיתי טעויות ואני אומר את זה שנים. לא היה נכון לומר ‘אין ערבים אין פיגועים’ אבל אני במקום אחר. אני לא ממשיך דרכו של הרב כהנא וזה גרם לאנשים שהיו חברים טובים שלי לא להיות איתי בקשר. עברו כל כך הרבה שנים והעותרים מתעקשים לחזור לשם”.

הוא ציין בתגובה לטענות שהוא תורם לארגון להב”ה: “בנצי גופשטיין חבר שלי ואני לא מתבייש בזה ויש בנינו קשר ויש גם מחלוקות ולמרות המחלוקות הוא לא ניתק איתי את קשר כמו בן ארי ומרזל”.

בתגובה שהעביר לבג”ץ טען בן גביר כי המדינה טעתה כשציינה בתגובתה לעתירה שהוא הורשע בפלילים 13 פעמים. לטענת בן גביר, הדרישה לפטר שר שלושה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד, “לאחר שעבד ללא לאות על תקציב משרדו ולאחר שגיבש מדיניות ובנה תוכניות עבודה ארוכות טווח – היא מופרכת”.

על עברו הפלילי טען השר: “מדובר בתיקים, שמבלי להקל בהם ראש, לא נמצאו ברף העליון של עבירות ההסתה”. לדבריו, “שום הרשעה, גם לא בעבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לגזענות, לא הובילה למאסר מאחורי סורג ובריח, ולמעשה בתי המשפט בחלק גדול מהמקרים גזרו עונשים של שעות לתועלת הציבור”.

בפנייתו לשופטים כתב: “במשך חודשים רבים נערך קמפיין על היותו “עבריין מורשע, למרות שהרשעותיו התיישנו ונמחקו”.

בשבוע שעבר הודיעה היועמ”שית גלי בהרב-מיארה לבג”ץ, כי על אף שבמינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי יש קשיים, ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו לא מגיעה לכדי חוסר סבירות קיצוני, זאת בייחוד נוכח חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות שבהן הורשע בן גביר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות