אחרי פיטורי גלנט: מפגינים חסמו צמתים ומתפרעים מול בית נתניהו

אלפי אנשי שמאל יצאו להפגין במחאה על הדחתו שר הביטחון • מאות התאספו מול בניין משרד הביטחון בקריה וקראו "בושה"• חסמו את נתיבי איילון • התפרעויות מול בית נתניהו ברחוב עזה • המפגינים: "נפגין כל הלילה, יהיה פה כיכר תחריר""
חיים טוויל
ה' ניסן התשפ"ג / 26.03.2023 23:14

מובילי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט הכריזו מיד לאחר ההודעה על הדחת השר יואב גלנט על הפגנות ליליות – וקראו לחסום כבישים ברחבי הארץ.

אלפי מוחים הגיעו לרחוב קפלן בתל אביב ורבים אחרים חסמו את נתיבי איילון במחלף השלום בשני הכיוונים.

מהמשטרה נמסר, כי אלפי מוחים נעים כרגע בצומת קפלן ועל כביש 20 תוך הבערת צמיגים, הנחת מחסומים, אבנים וברזלים על הכביש.

כוחות משטרה נערכים לפינוי כלי רכב ונהגים התקועים בחסימה.

מארגני המחאה הודיעו כי לא יפנו את הכביש עד הבוקר. “המפגינים יישארו באיילון כל הלילה. יהיה פה כיכר תחריר”, נמסר מטעם המארגנים.

הם הוסיפו: “רבבות יוצאים כעת בתל אביב ובכל רחבי הארץ למחות נגד ממשלה עבריינית, לא לגיטימית בעליל, ולבלום בגופם את הדיקטטורה. אנחנו נחושים להציל את המדינה מידיהם של מי שדוהרים לעבר הרס הדמוקרטיה, הכלכלה, והצבא ובמו ידיהם קורעים את העם לגזרים. זה הזמן של כל מי שעדיין בבית לצאת לרחוב ולהשמיע קול. לילה ארוך לפנינו”.

מתפרעים הפילו את מחסומי המשטרה ושעטו לעבר בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים.

לפי המשטרה, כוחותיה ממשיכים לפעול להדיפת מפרי סדר המתפרעים בסמוך למעון. המפגינים מתעמתים עם השוטרים שפועלים לשמירת הסדר. לאחר שקצין משטרה הורה על פיזור הפרת הסדר והמפגינים לא נשמעו לאזהרות, המשטרה החלה לפעול להדיפתם תוך שימוש במכת״ז ובפרשים.

המשטרה ממשיכה לפעול במקום לשמירת הסדר הציבורי.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי סיים לפני זמן קצר ישיבת הערכת מצב שבה השתתפו מפקדי המחוזות זאת לנוכח שורת המחאות המתקיימות הערב וצפויות מחר.

המפכ״ל שב והדגיש גם הערב כי משטרת ישראל מאפשרת את זכות המחאה ורואה בה אבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם לא תאפשר הפרות סדר , פגיעה בסמלי שלטון , פגיעה בתשתיות ובשוטרים.

כמו כן מפקדי מחוזות מרחבים ותחנות משטרה הוקפצו ליחידות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות