גוי התחזה לחרדי מבורו פארק – והתעלל בתשעה ילדים שאימץ

"חיים ניסים כהן" נעצר ביוסטון שבמדינת טקסס, אחרי שאחד מתשעת ילדיו המאומצים התקשר לפודקאסט וחשף את הזוועה שמתחוללת בביתם • בחקירה התברר: כהן, שהפך עם משפחתו ל'כוכב טיקטוק', הוא גוי מתחזה מטקסס בשם ג'פרי לוג'אן וגיל, שביצע מעשים חמורים והתעלל בילדים
נתן פרל
ט"ו אדר התשפ"ג / 08.03.2023 15:08

עלילות המשפחה “החרדית” שכיכבה בטיקטוק מסעירות את טקסס: חיים ניסים כהן, בן  38,  מהקהילה היהודית ביוסטון שבמדינת טקסס, נעצר ונכלא בשבוע שעבר על ידי הרשויות בחשד שביצע עבירות של מעשים חמורים בשמונה מתשעת ילדיו המאומצים.

המקרה התגלה למשטרה לאחר שאחד הילדים המאומצים, בן 18, התקשר ב-30 בינואר לפודקאסט של עצות, תיאר את הזוועות שהתחוללו בביתם – והתחנן לעזרה.

בן ה-18 הובא אל החוקרים, לאחר שהפקת הפודקאסט התקשרה למשטרה. החוקרים קבעו כי הנער התקשר מביתו של כהן, באמצעות כתובת ה-IP שלו. הנער הכחיש בהתחלה כל קשר לנאמר בתכנית, אך בסופו של דבר, לאחר שהושמעה לו הקלטה בקולו,  הודה שכהן אכן ביצע בו מעשה חמור ביותר.  הצעיר בן ה-18 סיפר למשטרה שההתעללות החלה שלושה שבועות לאחר שכהן אימץ אותו ב-2016.

בחקירה נחשף כי כהן, אב יחידני עם תשעה ילדים מאומצים, התחזה לרב ותקף את ילדיו במשך שנים.

לפי דיווח ב’דיילי מייל’, עדיין לא ברור באיזו סוכנות אימוץ הוא השתמש, כיצד נבדק הרקע שלו או מדוע הצליח לאמץ כל כך הרבה בנים.

רישומי בית המשפט שהגיעו לידי ה’דיילי מייל’ מפרטים את מה שאמר הנער למשטרה: “כשהוא בצרות, [כהן] היה אומר ל[ילד] שהוא צריך לשמח אותו”.

לא מדובר במשפחה שחיה באלמוניות. להיפך: כהן ובניו המאומצים שיתפו את חייהם באופן קבוע ברשתות החברתיות – הבנים רקדו לצלילי מוזיקה חסידית, חגגו ימי הולדת, בישלו אוכל יהודי, והציגו את החינוך הביתי שהם זוכים לו.

למשפחה היו שני ערוצי טיקטוק עם למעלה מ-310 אלף עוקבים. הסרטונים שלהם זכו ליותר מ-5 מיליון צפיות. למשפחה היה גם אתר אינטרנט ייעודי, ערוץ יוטיוב ועמוד פייסבוק – והם הפכו לכוכבי תקשורת וזכו לסיקור עיתונאי נרחב.

כעת הנערים מספרים שהם הונחו על ידי כהן לשקר, לאחר שהוא הפך את חיי המשפחה למכונה ששואבת כסף ברשתות החברתיות. המשפחה ביקשה תרומות ומתנות באינטרנט וכהן גם קיבל קצבאות עבור אומנה, אך לא ברור כיצד מימן את כל הוצאות המשפחה.

כהן גם הואשם מאז המעצר כי התחזה ליהודי חרדי, מהקהילה החרדית בניו יורק – זאת לאחר שבמהלך חקירת הפרשה התברר שכהן בדה את הרקע היהודי שלו ושל ילדיו המאומצים.

הוא טען בראיונות שגדל כדובר יידיש חסידי בניו יורק, אך מסמכים משפטיים מראים שהוא נולד בכלל בשם ג’פרי לוג’אן וגיל באודסה שבמדינת טקסס, בשנת 1984. הוא שינה את שמו מספר פעמים עד שלבסוף בחר ב”חיים נסים כהן”.

כהן הציג עצמו כ”רב”, וטען כי כל בניו המאומצים נולדו להורים יהודים שנהרגו בתאונות דרכים, או סבלו מבעיות סמים ואלכוהול. אלא שרשומות האימוץ מעידות שאלה טענות שקריות, וכהן הכריח אותם לאמץ זהות חרדית, לגדל פאות וללבוש בגדים חסידיים.

צילום: מתוך הרשתות החברתיות של כהן

יצוין, כי עוד לפני המעצר היו בקהילה היהודית ביוסטון אנשים שטענו כי כהן מתחזה, לאחר שטען שהוא דובר יידיש, אך לא הצליח לשוחח עם דוברי יידיש בקהילה. חברי הקהילה סיפרו שכהן טען שהוא התגורר בעבר בשכונת בורו פארק ובמאה שערים.

הוא גם התחזה כביכול הוא סובל ממחלה כרונית ומתקשה לנשום: בתמונות מחשבון האינסטגרם שלו אפשר לראותו יושב על כיסא גלגלים ועוטה מסכת חמצן. אלא שכעת אחד מילדיו סיפר בשיחה עם בלשי המשטרה שכהן בריא לחלוטין.

במסמכים שהגישה  התביעה נכתב: “הנער סיפר שכהן התנייד בכיסא גלגלים רק כשאורחים היו באים הביתה, או כשהם היו יוצאים למקומות”. לדבריו, “לכהן היו בבית 6 מכלי חמצן שהוא בכלל לא השתמש בהם. הוא סובל מהתקפי שיעול בלתי נשלטים רק כשהוא נמצא בבית המשפט”.

ג’נה אוסוולד, תובעת בפרקליטות מחוז האריס, סיפרה שהנאשם נהג לכלוא את ילדיו המאומצים בחדריהם לפרקי זמן ארוכים, ולשחרר אותם רק אחרי שהם הסכימו לבצע מעשים חמורים עמו.

לפי התביעה, פעם אחת הוא אפילו איים על אחד הילדים בן ה-16 כי אם לא ישתף איתו פעולה הוא ירסס אותו בגז פלפל. בכתב התביע  נאמר עוד, כי כהן גם היכה את הילדים בחגורה ואיים להרוג אותם.

התובעת הודתה בשבוע שעבר, לאחר שלפני כ-4 שנים הוגשה נגדו תלונה מצד אורח ששהה בביתו ועבר התעללות: “כולנו ידענו שמשהו קורה, אבל לא הצלחנו להוכיח את זה”.

כהן נעצר אז והועמד לדין, אך שוחרר בערבות והורשה לשוב לביתו, שם המשיך לכאורה להתעלל בבניו. לא ברור גם מדוע הילדים לא הוצאו מטיפולו של כהן לאחר שהתקרית בשנת 2019 דווחה למשטרה לראשונה.

בעקבות מעצרו הנוכחי, 6 מילדיו המאומצים שעדיין קטינים – בני 10, 14, 15, 16, ו-17 – הועברו למשפחות אומנה.

כהן מוחזק כעת במעצר בחשד שביצע מעשים חמורים במיוחד בלפחות שמונה מתשעת בניו המאמצים. הוא גם  מואשם בזיוף זהותו היהודית ובמחלתו הכרונית.

במידה והוא יורשע על מעשיו, בית המשפט יכול לגזור עליו 20 שנות מאסר.

המתחזה טרם הגיב רשמית להאשמות נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות