נתניהו בקריאת מגילה: “הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו”

ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי השתתפו בקריאת מגילת אסתר בבסיס מג"ב בבית חורון נתניהו: ''בשדה הקרב אנחנו לא מסתכלים על הדעות הפוליטיות'' • הזהיר: "נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים יכולים להצמיח גידולי פרא" • בן גביר: "לא נאפשר הסתה"
אריה ריבקינד
י"ג אדר התשפ"ג / 06.03.2023 20:59

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתפו הערב (שני) בקריאת מגילה בבית כנסת בבסיס מג”ב בבית חורון, יחד עם יו”ר הכנסת, מפכ”ל המשטרה, מפקד מג”ב ולוחמי יחידות מג”ב.

בפתח מעמד  קריאת המגילה אסתר בבית הכנסת, התייחס  לתופעת הסרבנות של השמאל: “צה”ל והשב”כ משקפים לעם שאנו הודפים את אויבנו. אני מכבד את כל חיילנו, בסדיר ובמילואים, בים ביבשה ובאוויר, גם ברגעים אלה אתם שומרים על המדינה שלנו. אנו מסתכלים ימינה ושמאלה בידיעה שאנו מסתערים יחד שכם אל שכם אל מול אויבנו. תהינה אשר תהינה המחלוקות בינינו, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו, ללא קשר לחילוקי הדעות בינינו. הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות וקידשה את השירות בצה”ל וזרועות הביטחון, מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום ובשום מצב, לא במילואים, ולא בכוחות הביטחון, לא היה לסרבנות מקום במלחמת השחרור, לא היה לה מקום בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, אין מקום לסרבנות עכשיו ואסור שיהיה לה מקום בעתיד, למאבק ציבורי יש מקום למחאה, חילוקי דעות, אבל אין מקום לסרבנות.

“ברגע שאנו נותנים לה לגיטימיות – הסרבנות תתפשט ותהפוך לשיטה, כל מי שההכרעה הדמוקרטית אינה נראית לו, יעשה דין לעצמו. אני משוכנע שאנו נתגבר על הסרבנות ועל איומיה הפעם, אבל הזרעים שנזרעים יכולים להצמיח גידולי פרא”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: “יש דתיים וחילונים, יש ימין ושמאל, אני קורא מכאן ליאיר לפיד, לבני גנץ, גלו אחריות, דווקא בחג החשוב הזה, גלו אחדות, בואו למהלך של אחדות, בואו למהלך שבסופו של דבר נבין שאנו מאותו עם, מותר להפגין אבל אסור שתהיה אנרכיה, אסור שתהיה הסתה, אסור שאשת ראש הממשלה  תותקף במספרה ואסור שנראה שלטים עם מסרים קשים.

“אני קורא לחברינו באופוזיציה, גלו אחריות, ואני אומר למפגינים שרוצים להפגין ביום חמישי, חופש המחאה היא זכות יסוד, נילחם על זכותכם להפגין, אבל לא נאפשר הסתה ולא המרדה ולא פגיעה במדינת ישראל”.

בתום קריאת המגילה אמר ראש הממשלה ללוחמים: “יש לי ולעם ישראל הערכה עצומה לפעולות שלכם ולעשייה שלכם, ואמרתי קודם, גם לגבורה שלכם ולהקרבה שלכם.

“מי ייתן שתצליחו, תשמרו על המדינה שלנו ושמרו גם על עצמכם ואחד על השני. חג שמח לכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות